Barista Jam 2 i Örebro

djneo

Well-known member
Tjena alla

När ska vi boka in nästa jam då? Kanske några flera som har intresse denna gång var mycket kul sist?

Någon som har några förslag? Kanske redan nu på söndag?
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Jag är med på söndag om det blir något. Annars kanske man bara kunde träffas ändå och snacka lite kaffe över en... ja... kaffe... :cool:

//Stefan (som precis i dag har beställt nya glasögon med bågar helt i metallen titan)
 

djneo

Well-known member
Coolt ingen annan som är på... Måste bara säga till alla att det var grymt bra sist så ni som inte var med missa nåt...
 

djneo

Well-known member
vi kan ju vara hemma hos mig kanske? Så får du köra en Silvia Kit... dock är det ju ingen hx så kan bli lite väntan ibland...

Jag har ju även en Motta kanna på 75cl nu som ni kanske vill provhälla :)

Jag kommer att vara ledig runt halv 3 dock inte tidigare om vi ska vara hos mig... Kommentarer...
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Vid kvart i tre-tre på söndag, tycker jag låter fint. Kommande söndag har jag inget annat heller, så ingen tid att passa.

Vad saknas som jag kanske kan tillföra?

//Stefan (som undrar om Joakim fortfarande har magflunsa, eller om han är sugen på HBJ också)
 

Joakim

Well-known member
Ska passa på att åka ut och klättra på söndag. De fina helgdagarna kommer bli färre framöver (=höst & vinter)...så det är bäst att passa på...
 

djneo

Well-known member
Vi kan väl ses hemma hos mig då klockan tre... Södra grev rosengatan 12....

Vi är tre stycken denna gång också då verkar det som igen annan som ska komma då?
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Great!

Jag tar med mig favvo-kannan, mitt porta (med Synesson; jag har ju jobb nu igen) och letar mig fram hem till dig till tre! :D

//Stefan (som vet att det måste bli hos honom nästa gång; kanske med lite nyrostat i kvarnen då)
 

djneo

Well-known member
Ni får gärna ta med någon schysst rost också har lite halv dålig med bönor hemma.... Har kanske 400 gram eller nått kvar....
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Är det början till en trevlig vana det här att träffas på söndagarna och göra samt snacka kaffe? Hur eller hur så tog vi - jag, djneo och kit_brenner - och träffades igen. Denna gång labbade vi med djneos Silvia och Rocky Doser hemma hos honom.

Denna träff kom till mångt och mycket att kretsa kring latte-art och det var skoj att se att kit_brenner börjar få kläm på hällandet också! En väldans trevlig kanna hade dessutom värden skaffat sig (dagen till ära?). Det var en 0.75 Motta vilken snabbt fick en anhängare i kit_brenner.

hbj080831stefanbpouringyp4.jpg

Undertecknad i hälltagen. Första koppens hjärta (skymtar på bordet)
blev inget vidare...

hbj080831stefanbrosettapn5.jpg

...men rosettan blev ganska okej, tycker jag själv i alla fall.

hbj080831kitrosettaprogvp4.jpg

Nu börjar kit_brenner få häng på latte-arten också. Visserligen en liten
rackare, men ändock en rosetta!

hbj080831kitbrennerpouris6.jpg

Det blev mycken skumning och hällning i alla möjliga koppar. Här testar
kit_brenner djneos favoritkoppar.

hbj080831djneorosettasna1.jpg

Kan inte hjälpa det, men jag är lite klen för dessa typer av rosettor.
Får mig att tänka på kurbits. Tycker att de är läckra i all sin spräcklighet!
Dessa stod djneo för utförandet av.


Nu får man väl hoppas på en fortsättning; att detta blir en fortgående trend (dock kanske inte nödvändigtvis varje söndag). Och att det är fler som vill hänga på. Vi är ju några stycken här i stan, så att dra ihop en lite större träff borde väl inte vara en omöjlighet? I alla fall inte vad det gäller deltagare?

Till alla er som inte var där: det är himla skoj att träffa sina gelikar i alla fall!

//Stefan (som tycker det är skoj att prata kaffe med folk som faktiskt vet vad man pratar om)
 

Tobias

Well-known member
Här verkar det som det har hänt grejer när man är borta en tid från forumet. Verkar som om det tar fart i örebro med träffar! Vet inte om jag har missat någon tråd om nästa Jam men jag är på.
 

Tobiemme

Well-known member
supersnygga kurbits-rosettor, djneo! fixa några fler bilder av dem till latte-art-tråden så kan Molarin få ett inhemskt bidrag till förstasidesgrafiken. ;)
 

djneo

Well-known member
Tack för det... ibland blir det bara så :D

Klart vi ska ha en träff igen men inget bestämmt om inte jag missat nåt också.

Riktigt kul att träffas fast man skulle ha fler maskiner och kvarnar nästa gång för att jämföra smak osv.
 
Topp