Kafferostare: var bäst köpa?

Stefan Böna

Mr Microtext
Denna fråga kanske har ställts tidigare, men jag kommer inte överens med sökfunktionen helt och fast... :blush:

Jag har nog bestämt mig vad jag ska lägga extraslantarna på (utöver glasögon): en kafferostare. Men nu när gokaffe.se har slutat sälja rostare, undrar jag var man bäst köper sin rostare.

Något i stil med CR-100 är nog lagom både i pris och storlek för mig. Kanske lite större om det finns... iRoast2, kanske? Finns den i "närheten"?

Nå: var ska jag handla ifrån?

//Stefan (som helt fastnat för hemrostat, men som nog ska köpa någon påse Åre POP ändå)
 

Ignatius Riley

Well-known member
Jag skulle vänta till Behmor finns i en CE-märkt 230 voltsmodell.
Den verkar överlägsen det mesta som finns till överkomliga priser.
 

Fabian

Well-known member
Själv är jag sugen på en Gene Café, den och några andra finns på kaffemekka.dk, men jag försöker hitta nån dansk sida som jag såg hade ett specialerbjudande på den med nånstans runt 3 kg kaffe till utan extra kostnad. Hittar inte, men kan ju ha varit kaffemekka.dk som redan tagit bort det paketet...
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Själv är jag sugen på en Gene Café, den och några andra finns på kaffemekka.dk, men jag försöker hitta nån dansk sida som jag såg hade ett specialerbjudande på den med nånstans runt 3 kg kaffe till utan extra kostnad. Hittar inte, men kan ju ha varit kaffemekka.dk som redan tagit bort det paketet...

Var det detta paket du lurade på?

Själv lutar det nog mot en iRoast2a...

//Stefan (som kanske blir med hemmarost för kaffet till slut)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Kanske lite OT, men ändå:

Finns det någon här som vet hur ljudnivåerna skiljer sig mellan CR-100 och iRoast2?

Jag har hört en CR-100 live, men bara läst att iRoasten även kallas "iRoar"...

//Stefan (som står i valet och kvalet inför inköp av kafferostare, eller kaffebakare om man så vill)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Då kan jag svara på bägge frågorna själv. Då vet ju alla andra vid ett senare tillfälle!

Fråga ett: Bäst köpte då jag min kafferost av AA. Ni andra får leta själva... ;)

Fråga två: Ljudmässigt ligger både CR-100an och iRoast2an lika. I alla fall enligt kaffemekka.dk.

Nu är det bara att invänta leverans! Spännande! Tack AA!

//Stefan (som är i väntans tider nu i och med detta inköp)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Hr Böna ska snart rosta (eller baka som en del säkerligen vill få det till) sina bönor i en lätt begagnad iRoast2!

Glömde visst nämna det...

//Stefan (som bäst funderar på vilken blandning som ska bl den första att rostas)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Hr AA ville ha 1100 plus frakt och det får han också. Tycker att det var en bra deal.

//Stefan (som hoppas att den nya maskinen ska göra rostningen ännu bättre, enklare och roligare)
 

Axel

Well-known member
Sälj den igen och köp en dierdrich hr-01 Stefan! Vi vet att uppgraderings ångesten snart kommer krypande.
 

djneo

Well-known member
Man får tacka Stefan också som fixa en begad rost till mig en CR-100 via Kongo och gokaffe.

Fick ett bra pris och slog till :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,352
Senaste medlemmen
Coffeemaster
Topp