Home barista jam i Örebro

kit_brenner

Well-known member
Vi är ju några kaffenördar i gnällbältet som är aktiva på forumet så jag tycker att det är dags att dra ihop ett lite hemma-jam i Örebro. Avseende platsen kan vi vara hos mig, jag bor vid universitetet. Vi skulle även kunna ta att sambeställa prylar och kaffe via det världsomspännande intranätet inför slikt event för att slippa faktkostnader osv.
Personligen tycker jag att det vore skoj att köpa lite Aricha och se om hypen håller. :)

Så vad säger ni forumvänner, finnes intresse?
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Kul initiativ! Det är nog dags nu, tycker jag också!

Jag är inte riktigt säker på vad ett Barista Jam innebär, men jag är på ändå om det skulle bli av.

//Stefan (som själv tänkt tanken några gånger; att dra ihop en träff igen, eftersom det var så skoj sist)
 

djneo

Well-known member
Jag är också gärna på även om jag inte riktigt vet vad det kommer innebära :D

Jag missa ju förra träffen pga av jobb men ska vara med denna gång om niget konstigt inträffar.
 

kit_brenner

Well-known member
Jag hade tänkt att vi skulle göra, dricka samt prata kaffe under avslappnade former. Sedan skulle jag gärna vilja ha en liten lektion i att hälla rosettor Stefan. :)

Det vore kanske god idé att satsa på en helg så att vi kan bli riktigt koffeinstinna utan att riskera nattsömnen. Jag har inga storslagna planer för de närmsta veckorna så föreslå någon tid som passar er.
 

djneo

Well-known member
Vi kanske kan vänta någon vecka eller till den 24 en söndag... jag åker till korsika på lördag och är inte hemma förns den lördagen innan... skulle ju vara kul om vi kunde ta det hemma hos någon. Jag kan ta med min kvarn så har vi 2...

Hoppas vi blir några stycken och mycket kaffe och 10 liter mjölk:D
 

Joakim

Well-known member
Jag är på om det inte krockar med något redan bokat.
24:e (tidig eftermiddag, typ 14.00) fungerar för mig.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Jag har ett åtagande just den söndagen framåt sen-eftermiddagen. Skulle kanske kunna avstyra detta. För jag vill gärna vara med!

Huruvida jag kan lära dig, kit_brenner, att hälla rosettor återstår väl att se. kanske kan vi göra ett byte: du hjälper mig att hälla hjärtan så visar jag dig den väl förborgade hemligheten om att hälla rosettor... ;)

//Stefan (som verkligen ser fram emot att det ska bli en träff igen; det var så himla kul förra gången)
 

djneo

Well-known member
Grymt bra då bokar jag in då. Kommer ju vara tyst från mig en vecka men kommer till platsen på söndagen bara att PM:a mig vart...

Köpte lite kaffe idag också som jag kan ha med mig, annars om du handlar nåt kit så kan du ju få penning av de som vill vara med kanske vad tycker alla?
 

djneo

Well-known member
Har fått lite pm nu om träffen hoppas att det kan bli några flera. Nu är jag på korsika och jag dricker riktigt bra kaffe varje dag fransoserna kan sin skit specielt espresso. Jag åter kommer med en bra guide till denna ö när jag kommer hem. Imorgon blir det moped och utforska alla vin producenter och även dricka några shots på lite olika ställen runt ön.
 

kit_brenner

Well-known member
Jag bumpar tråden då det snart är dags. Hoppas ni är laddade, jag lade vantarna på lite färskrostat(rostat 17/8) J&N-kaffe som jag tror blir perfekt att öppna på söndag. Väl mött! :)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Jag ser verkligen fram emot söndagens övningar! Ska bli himla kul att träffa andra likasinnade igen!

Jag tar med mig min tamper och mina kannor och kommer! Tiden var väl vid två? Adressen fick jag ju på PM.

See ya'll, Sunday, then!

//Stefan (som inte riktigt är nöjd med senaste rostningen, men som inte ger upp för det)
 

djneo

Well-known member
Ska bli grymt kul å träffa alla... ska försöka idag och köpa lie korsikanskt kaffe med mig hem vi kan prova.

Ses söndag, tar med mig allt + kvarnen så har vi 2 att prova på och jämföra.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp