Hurra! Jag har fått jobb!

Stefan Böna

Mr Microtext
:D :D :D

Så var man tillbaks på arenan! På måndag börjar jag jobba igen. Samma branch (tryckeri), men något modernare maskiner. Blir riktiga digitalpressar som gäller nu. Fast lejonparten handlar om pre-press.

Det lustiga är att jag fick detta jobb via de de officiella kanalerna (inte via kontakter) på runt 24 timmar. Ringde på torsdag morgon, skickade in ansökan på förmiddagen, efter lunch stämde vi träff och på fredagen - strax före elva - välkomnades jag "på måndag klockan åtta"! :D

Så dj--la najs känns det nu! Ska gå och köra mig två enkla i rent lyckorus!

Ful-kaffe: bye-bye!

//Stefan (som hopas på det bästa vad gäller mina svartrostade malabarbönor; de funkade som singel)
 

tureflyttar

Well-known member
Grattis Stefan!!! Då kanske vi kommer att mötas någon gång i "officiella" sammanhang. Jag håller på med grafisk design och originalframställning. (Fast vi formgivare brukar väll bara göra konstiga saker som ej går att trycka ;) ) Va e det för typ av digitalpressar, Indigo?
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Tack, tack, alla. Det känns, som sagt, himla bra just nu! :D

Va e det för typ av digitalpressar, Indigo?

Ja, Indigo, Agfa och Xeikon, är det tal om. Fast mest handlar det om pre-press (alltså processen innan tryckpressen).

Nu lär övningen av latte-art gå ned en del :)

Ja, det blir väl ett par koppar till efter middagen och några på helgen. Tur att jag hunnit en bit på vägen! ;)

På vilket tryckeri är det i stan?

F G Larsson ute vid Hjälmarberget.

Och beklagar att du inte tog dig ur tryckeribranschen. ;)

He, he, he. Du är inte den första att tycka så. Kanske kommer jag att hålla med dig i framtiden, men just nu tycker jag att det är helt OK! :)

//Stefan (som faktiskt lyckades med ett rätt OK hjärta i morse; trots totalt hjärnsläpp vid extraktionen)
 

wesaft

Well-known member
JApp, då är der presskaffe som gäller för dig framöver.
Grattis, jag glädjs med dig Stefan.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
:lol:

Ja, kanske det... Bokstavligen, faktiskt. Jag sneglar lite åt det hållet för att kunna göra lite större mängd kaffe utan att behöva fundera på tryck, flushning och otillräckligt ångtryck. Färskrostat och dito malet är ju da shit just nu...

//Stefan (som bara stod och njöt av den underbara doften av mymalet färskt kaffe igår)
 

djneo

Well-known member
Ja det tycker jag absolut... tyvärr ingen som har direkt bra kaffe på marieberg samt att vårt kaffe på jobbet smakar, ja det ska vi inte tala om hehe...

Vi får ge marieberg en chans...
 

lupoo

Well-known member
Grattis Stefan!
Givetvis så blir det presskanna och kvarn på jobbet. De är bra för ryktet.
"Du vet den där nya grabben som började här, jä..ar vilket gott kaffe han bjöd på"
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp