Tipsa mig om bryggare utav högre kvalitét!

nyman

New member
Hej,

Om ca två veckor skall jag börja plugga i Falun, varpå jag flyttar hemifrån. :)
Detta leder till en ordentlig inköpsrunda utav kökgeråd och framför allt en riktigt bra kaffebryggare.

Därför söker jag nu er hjälp i min jakt efter en fin bryggare utav bättre model.
Jag har funderat på en Moccamaster KB731 "Clubline", men undrar så klart vilka andra bryggare i prisklassen jag bör titta närmre på.

Har även en fråga vart i Stockholm ni brukar handla ordentliga och stilrena kaffekoppar? Designmässigt gillar jag Rörstrands Filippa K -muggar...

mvh...
/Christopher
 

mts

Well-known member
gillar du filippakoppar ska du köpa dem.
När det gäller kaffet skulle jag istället för moccamaster rekommendera en bodumpress (går även finfint med ikea) och lägga pengarna på en bra kvarn istället.

Vill du ha en bryggare så vet jag inte om det finns så mycket bättre än moccamaster.
 

mackinley

Member
www.kaffe.no finns test på kaffebryggare men av alla modeller testade så är bara 5 godkända och rekomenderas... Alla moccamastermodeller, OBH King of coffe, Kenwood CM901 (den har jag...)
nån av melittas modeller och nån till jag inte kommer ihåg.
/Daniel
 

kung tung

Member
Kan rekommendera Moccamastern varmt, har haft min ca 15 år utan problem. Gör gott kaffe och är lätt att rengöra, ser fortfarande ut som ny (har den rostfria varianten). Dessutom går den väldigt tyst och är snygg för att vara bryggare.

Mina två ören...
 

djneo

Well-known member
på trettio.se har de bryggare med kvarn i. Min polare har en sån och han är helnöjd, han har electroluxen.
 

nyman

New member
Tack för alla tips, men det ser ut att bli en Moccamaster trots allt.
Jag hade press förut men lyckades aldrig få till en enda god kopp, och då lät jag kaffeshopen jag köpte kaffet av mala kaffet åt mig. Säkert skit bakom ratten :D, med detta till trots har mitt intresset för pressar dalat minst sagt.

Filippa K gillar jag, men dessa har jag druckit ur i snart tre års tid då min pappa har sådana. Jag tänkte avancera lite och satsa på eget stengods. Därför undrar jag vart ni brukar köpa stora kaffekoppar /-muggar.

/Christopher
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp