Miniträff i Stockholm 0800806

Stefan Böna

Mr Microtext
Idag var jag och resten av familjen i Stockholm. Jag tog med mig barnen på espressosafari samt passade på att träffa josef, Bjarne och Fabian.

Har rapporterat om detta i min blogg där även några bilder finnes.

Tack till josef och Fabian som tog er tid trots lunchrusningar och turister och lycka till med studierna till den senare.

080806piccolinofabian1qf7.jpg

Så här ser det ut när Fabian står och skummar mjölk på jobbet. Det blev
väldans mycket av den varan under den korta tiden jag var där...


Himla skoj att träffa dig också Bjarne! Vem den tredje mannen var vet jag inte, men det känns som om han icke var en främling i leden... :cool:

//Stefan (som f n testar en amerikansk motsvarighet till pici.se och hoppas lite på den)
 

Fabian

Well-known member
Det var mycket kul att du tittade förbi Stefan! Det var en del jag aldrig hann nämna om kaffet, det är en blandning av vad som iband kallas franskrostade och italienskt rostade bönor, där de "franska" är nästan svarta och de "italienska" är mörkt bruna, och de båda glänser av kaffeoljor som trängt upp på ytan som resultat av den hårda rostningen. Tyvärr vet jag inte vem det är som rostar, det vet knappt chefen själv. Kaffehandeln som säljer det ägs hur som helst av samma familj, och det har varit så sedan 50-talet. Det lilla jag vet om kaffet förutom rostningen är att det är en skvätt robusta i, runt 10%. Sorgligt nog är jag väl den ende på jobbet som tycker kaffe är kul och försöker göra det så bra och så välsmakande som möjligt.
 

josef

Well-known member
Himla skoj att träffa dig också Bjarne! Vem den tredje mannen var vet jag inte, men det känns som om han icke var en främling i leden... :cool:

den tredje som satt där på mellqvist?

ja det var trevligt! synd att du kom just i rusning, men kom igen en annan gång så kan vi nördsnacka :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,668
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp