Stockholm il caffé på Bergsgatan 17

tureflyttar

Well-known member
Hej!
Eftersom jag inte hittade en tråd om il caffé på Bergsgatan 17 vill jag nu tipsa om stället.

Är i Stockholm för att träffa familjen. Gick en runda på Kungsholmen och tog en kaffe il caffé. Har varit där för länge sedan när jag bodde i sthlm och mindes att de hade bra kaffe. Stället var fortfarande bra! Väldigt trevlig och avslappnad atmosfär, god grillad macka och mycket god dubbel espresso. Kaffet var Palombini Espresso med ganska klassisk italiensk kaffesmak, men med ett vist inslag av god syra vilket jag sällan hittar i italienska kaffeblandningar. Vilka bönor det var i blandningen eller hur mycket robusta de var i fick jag ej klarhet i dock.

Helt klart ett ställe att rekommendera!
 

Coffeehead

Well-known member
Håller med, Il Caffè är oftast toppen. Har dock på sista tiden fått några riktigt tråkiga enkla serverade och de verkar byta personal ganska ofta. Ett tips om du är i kvarteren är Caffè Ugo på Scheelegatan 6 som drivs av ett par med hjärta för vad de gör.
 

Wasse

Well-known member
Brukar gå rätt ofta på både Il Caffé och Ugo, ja inte samtidigt förstås :) Föredrar Ugo men Il Caffé är bra det med. Främst är det trevligt med gratis trådlöst som dom har där.
Enda nackdelen är väl den oftast usla musiken dom spelar, men det kanske man inte ska låta påverka ;)
 

tureflyttar

Well-known member
Caffè Ugo, intressant! Min syrra jobbar i området så när jag besöker henne är det trevligt att gå på kafé (får tipsa henne också)!

Intressant också med den varierande kvalitén, tyvärr måst man väl säga att det är hur hög lägsta nivån är som avgör kvalitén på stället :(
 

Coffeehead

Well-known member
Lägsta nivån på Ugo är hög skulle jag säga, både Micke och Åsa som driver baren har höga ambitioner och försöker hårt med allt från kaffe till bakverk(en del bakar Åsa själv) samt luncherna som de serverar.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp