Ny butik på G

OMG

Member
Vi kommer under hösten att lansera en ny butik och web-butik där vi kommer att arbeta för ett stort sortiment av kvalitetskaffe till bra priser, snabb service och så vidare. Många klyschor finns det men den som väntar på något gott...

Jag tänke be er alla här på forumet om hjälp. Hur skulle ni vilja ha en riktigt bra web-shop? Vad ät viktigt för er? Hur ska sortimentet se ut?

Huvudtanken är fraktfritt för att skapa samma känsla som en "vanlig" butik, varför bestraffa dem som handlar på nätet...

Men vad vill ni ha?
 

Molarin

Well-known member
Åre kafferosteri
da Matteo Torrefazione
Lilla kafferosteriet
Koppi
Haugaard

Med angivet rostningsdatum på webben.

Tack tack! :)
 

AA

Skottjägare
Jag instämmer med David. Precis det jag skulle önska.
Sen skulle det inte vara fel med en tjänst (mail) där man får reda på (samma dag) vilka bönor som anlänt till shoppen. Då kan man lägga en order direkt och då få ett så färskt kaffe hem som möjligt.

Lycka till!

/AA
 

josef

Well-known member
garanti på färskheten, absolut, med angivna rostningsdatum etc. Kan vara svårt att ordna kanske, men att man profilerar sig som en butik med garanti på en viss färskhet av kaffet i alla fall. Säg två-tre veckor sm max-gräns. Sen vet jag inte hur det funkar praktiskt, men idéer är ju till för att utredas vidare :)
 

Fabian

Well-known member
Skulle den funktionen finnas skulle man ju inte behöva tveka för att beställa från nätet!
 

Musicman

Well-known member
Hej,

Snabb leverans och naturligtvis bra service - sedan önskar jag alltid kunna beställa lite från Johan o Nyström såklart. Speciellt Monsun Molabar.

Lycka till!!!!
 

lupoo

Well-known member
Mer på önskelistan...

Håller med om alla "önskningar" och vill lägga till Johan & Nyströms Limited Edition bönor som dyker upp titt som tätt.
 

djneo

Well-known member
Japp instämmer också i kören om rostningsdatumen. Är grymt tråkigt ibland när man beställt på nätet och man får gamla böner.:mad:
 

Lars

Well-known member
Coffe Collective skulle inte vara helt fel! För min egen del känns det dock viktigare att bönorna är färska än att sortimentet innehåller "allt".
 

Tonzon

Active member
Gärna orostat kaffe. Möjlighet att köpa lite större förpackningar.
Jag skulle vara intresserad av att köpa koppar som inte har något mönster på. Kaffesirap i lite större flaska.
Lite snygga kaffeservetter, sockerförpackningar och lite sådana tillbehör. Mjölkkannor.
 

OMG

Member
Tack för alla idéer och tankar.

Butiken kommer att öppna oktober så fortsätt gärna att posta förslag om ni kommer på fler!
 

Tobiemme

Well-known member
vad kul! jag sitter med beställningstangenterna redo. ;-)
jag skulle också tycka det var kul ifall man kunde beställa Intelligentsia-kaffen. i synnerhet Black Cat, förstås – jag är nyfiken på om hajpen håller.
 

tureflyttar

Well-known member
Det vore trevligt med någon form av abonnemang där man fick hem den senaste rostningen av en viss böna med jämna mellanrum (kanske för mig typ 250g/veckan) alternativt olika bönor för att prova, typ veckans böna. De borde kunna funka väl logistiskt och man slipper göra beställningar hela tiden. Även som försäljare borde det vara bra då man vet att det kommer in pengar regelbundet och man kan planera sina inköp bättre (detta skull ju också göra att abonnemangskunderna skulle kunna få en bra rabatt ;) )
 

Jongkan

Member
Jag har inte hunnit bli kaffenörd än men i min strävan att bli det så tycker jag att fri frakt låter toppen. Då kan jag köpa mindre omgångar titt som tätt och på så vis prova nya sorter ofta och samtidigt alltid ha färskt kaffe.

Jag citerar min fader (om snappsar): "Små, små, ofta, ofta, iderligen, iderligen"
 

Fabian

Well-known member
En sak jag verkligen saknar är att kunna prenumerera på kaffe. Känner ni till ekolådan, årstiderna, etc? Få t ex 250g kaffe hemskickat varje vecka. Olika typer av abonnemang, typ för den som inte vill ha något med robusta att göra, ett för den som alltid vill ha det och ett lite blandat. Olika blandningar eller singlar varje vecka, med möjlighet att framföra önskemål. Jag tänker faktiskt själv göra detta åt mina närmsta vänner, sådär en 5-10 stycken! Men det blir nog bara varannan vecka/250g, då jag ska plugga heltid och bara har vanlig ugn att rosta i.
 

tureflyttar

Well-known member
En sak jag verkligen saknar är att kunna prenumerera på kaffe. Känner ni till ekolådan, årstiderna, etc? Få t ex 250g kaffe hemskickat varje vecka. Olika typer av abonnemang, typ för den som inte vill ha något med robusta att göra, ett för den som alltid vill ha det och ett lite blandat. Olika blandningar eller singlar varje vecka, med möjlighet att framföra önskemål. Jag tänker faktiskt själv göra detta åt mina närmsta vänner, sådär en 5-10 stycken! Men det blir nog bara varannan vecka/250g, då jag ska plugga heltid och bara har vanlig ugn att rosta i.

Håller med! Skrev det också i ett inlägg två inlägg ovan ;)

Det vore trevligt med någon form av abonnemang där man fick hem den senaste rostningen av en viss böna med jämna mellanrum (kanske för mig typ 250g/veckan) alternativt olika bönor för att prova, typ veckans böna. De borde kunna funka väl logistiskt och man slipper göra beställningar hela tiden. Även som försäljare borde det vara bra då man vet att det kommer in pengar regelbundet och man kan planera sina inköp bättre (detta skull ju också göra att abonnemangskunderna skulle kunna få en bra rabatt)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp