Lära Danskarna att dricka kaffe?

Essenzatjejen

Well-known member
Gaggian står kvar inne i lokalen :) Så mycket vet jag.

Vad det gäller min närvaro eller inte....
Jag återvänder till kaffevärlden om ett tag. Vart jag hamnar då är väldigt osäkert. Men någonstans.

Planer har jag allt.

Stryk det där sista. För jag har kommit in på LÄKARLINJEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I vackra Köpenhamn! Fick veta det för någon timma sedan! TJOHOOO!

Nu får jag skjuta fram planerna jag hade här i Sverige, för trots att allt var osäkert så vågade jag inte tro på att jag skulle till Danmark. Satsa på att lära danskarna dricka kaffe istället då?;)

Men nu får ni, -mina älskade kaffenerdar, inte skvallra till någon! Har inte hunnit ringa morfar ens:blush: Lova?:)

När Essenzatjejen är läkare ska hon köpa så många vackra espressomaskiner å för att inte tala om kvarnar!
 

treefinger

Well-known member
GRATTIS! Grymt som fasen! :)
Det är så sjukt fint att vara student ska du veta.. passa på o njut av studentlivet, det kommer aldrig tillbaka :)
 

lupoo

Well-known member
Grattis!
Danskarna är ju ganska bra på specialkaffe, finns några WBC mästare som håller kaffefanan högt, och med rosterier som Estate Coffee och The Coffee Collective i Köpenhamn så lär det ju i alla fall finns tillgång till fint kaffe (även om en stundetekonomi har sina begränsningar).
Molarin sa:
Jag vet inte om det var rätt uttryck i dagens värmebölja. Det enda som var coolt i dag var att BHC:s A-lag gjorde sitt första ispass idag (inför publik), inte helt fel att sitta i ishallen en stund:cool:. Det börjar att närma sig nedsläpp..... (sorry för OT)
 

RuneL

Well-known member
Stor tillykke herfra :)
Du falder sikkert godt til i København, der sker meget rundt kaffe, selvom danskerne ikke er så flinke til at gå og fika som svenskerne er. Du har måske en chance for at påvirke os lidt?
 

rhide

Well-known member
Grattis!!
Eller hur säger man i Danmark? Graøkktivbrzs!!!!

Som redan sagts, studentlivet är minst sagt toppen! :cool:
Lycka till!
 

Essenzatjejen

Well-known member
Det verkar råda delade meningar ang danskaroch kaffe... Själv har jag bara fått skitkaffe i DK. Men det brukar ju bli så när man inte vet vart man ska gå.

Vilket ställe ska jag besöka först i Köpenhamn?

Tack för alla lyckönskningar å danskalektioner :p
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp