Åre kafferosteri webshop ?

GLC

Well-known member
Blickfång stämmer bra. 3 st 250g påsar och du får det fraktfritt. Fungerar mkt bra och jag kommer att beställa därifrån igen och igen.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Mina påsar POP levererades 2/9 och var rostade 1/9. Färskare än så blir svårt att få det från en webbshop...

Däremot så var påsen med ROCK rostad 25/8, så den var ju lite äldre.

Ska gå på POPen i morgon tänkte jag.

Sedan är det givetvis kaffets rostdatum jag syftar på ovan. Jag tror inte att påsarna behöver rostas de också... ;)

//Stefan (som härmed tagit sig upp till 900 inlägg; har en bit kvar till KG bara)
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Precis hur färskt...

Någon vet någon shop som mest skickar färskt tycker jag bara får gammalt på nät butiker.

Hasse på Café ett som har en riktigt seriös webshop har ett "Nyrostat mail", där han mailar när nytt kaffe kommer in i shopen. Anmäl er till nyhetsbrevet på högersidan så får ni mail när det inkommit nytt kaffe.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Ett steg i rätt riktning. Det vore intressant att se rostningsdatumet för Mauro-kaffet i butiken.

Minns fortfarande när jag som oerfaren kaffenovis köpte Mauro Delux, med ett halvår kvar innan den "gick ut". Det var ju bara det att det redan hade gått 1,5 år efter rostningen... urk!

EDIT: Tillägg, vill poängtera att det gamla kaffet inte köptes från Café ett, eller någon annan nätbutik. Den köptes i en butiks-butik i Uppsala.
 

Hansa

Member
Ett steg i rätt riktning. Det vore intressant att se rostningsdatumet för Mauro-kaffet i butiken.

Minns fortfarande när jag som oerfaren kaffenovis köpte Mauro Delux, med ett halvår kvar innan den "gick ut". Det var ju bara det att det redan hade gått 1,5 år efter rostningen... urk!

De stora rosterierna anger inte rostningsdatum men väl rostningsmånad. För att stilla din nyfikenhet så är kaffet inte mer än 0-3 månader från rostning idag.

Vi har bestämt att om rosteriet vill ange rostningsdatum och tycker det är viktigt så kan vi också göra det.

Vi kommer antagligen inte att ange rostningsdatum på de importerade kaffen vi har i sortimentet då det är svårt att exakt ange det men några av de kaffen vi har i lager är inte mer än någon vecka gammalt.

Köper du Mauro idag får du antagligen ett ganska nyrostat kaffe då efterfrågan är betydligt större än för ett år sen. :)

Sen kan man ju faktiskt maila eller ringa och fråga innan man beställer. ;)

//Hasse
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp