Göteborg Mariagårdens trädgårdskafé, Stenungsund

SB

Well-known member
Väldigt trevligt ställe!
Var där härom dagen och drack en god Monsun Malabar och åt god paj. Kaféet är under juli och augusti inhyst i den gamla Mariagården i stenugsund och i den stora trädgården står mysiga möbelgrupper i skuggan under träden. För den som gillar solen kan tilläggas att det står ännu fler grupper i solen! :lol: Lekhörna för barnen finns ute och om det skulle vara dåligt väder så går man in och sätter sig i huset som är sååå mysig inrett! Dessutom är både ägarna och personalen jättetrevliga, så har ni vägarna förbi i sommar så ska ni ta en tur till mariagården!
 

zix

Well-known member
Var där idag med familjen. Det var faktiskt rätt mycket folk där för att vara en vardag i augusti, tyckte jag. Håller med SB om mysighetsfaktorn, den var hög. Miljön är klart svårslagbar, där kan man lätt spendera ett par timmar, även med barn. Lekhörna både inne och ute, får betade strax intill och bräkte sällskapligt, till barnens förtjusning. Väldigt juste litet annex-hus med växthusfönster också. Liten scen, vet inte hur mycket framträdanden där är, men kapaciteten finns helt klart att komma dit för både det ena och det andra: vandra i trädgården, spisa musik, lukta på blommor, valla barn, fika, dricka god espresso...
Espresson var helt OK! En seriös La Marzocco-maskin hade de, och en Mazzerkvarn, och kvinnan bakom disken kunde med all tydlighet hantera den. Där var crema, och en bra extraherad kopp kaffe. På totalen: ett riktigt bra ställe! Jag kan inte påstå att jag tycker att resten av Stenungsund är så himla fantastiskt eller sevärt, men det här var verkligen värt ett besök. Antecknas härmed i minnesboken som det bästa kaffestoppet längs E6:an just nu.
 

Form

Well-known member
Ett sånt sammanträffande Zix! Jag var där också idag, gick väl vid halv ett-tiden. Var du där efter det?

Visa bilaga 2100 Visa bilaga 2101 Visa bilaga 2102

Efter du klickat på programmet så klicka ännu en gång så visas det i full storlek.
 

Bilagor

  • Ett av rummen på Mariagården 2008-08-06.jpg
    Ett av rummen på Mariagården 2008-08-06.jpg
    47.3 KB · Visningar: 18
  • Uno Svenningsson på Mariagården 2008-07-24.jpg
    Uno Svenningsson på Mariagården 2008-07-24.jpg
    115.5 KB · Visningar: 17
  • Mariagårdens Trädgårdscafé - Sommarprogram 2008.jpg
    Mariagårdens Trädgårdscafé - Sommarprogram 2008.jpg
    81.7 KB · Visningar: 19

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp