Här kommer ett tips på en böna som passar till cappuccino

Joakim

Well-known member
Är det någon mer än jag som upptäckt att "Sumatra Gayo Mountain" från J&N passar helt fantastiskt till en cappuccino (troligen även till Latte)? Helt klart favoriten just nu...påminner en hel del om FTO (Sumatra Gayo Mountain ingår i blandning), speciellt malningsgrad och tampning. Jag gissar att just denna böna är tongivande i FTO.

Men visst, smaken är som baken, men för mina smaklökar ger den optimal balans tillsammans med mjölk...

Måste även slå ett slag för Milkos Ekologiska Lattemjölk (1,5% fett) som är en riktig höjdare där man med bättre samvete kan trycka i sig ett större antal koppar och fortfarande ha en chans på Beatch 2008.

Mer cappuccino till folket...
 

Tobiemme

Well-known member
tack för tipsen!
jag är på jakt efter lite nyheter till mjölkdryckerna.

ska även prova nya mjölken. undrar ifall den går att få tag i här i sthlm. någon som vet?
 

Tobiemme

Well-known member
hann iväg till kaffemaskinen och inhandlade en påse Sumatra Gayo - den var ju mycket smarrig i cappun! jag har de senaste tre åren kört Kahls 234 som espresso- och cappukaffe och det ger ju ett annat bett iochmed den hårdare rostningen - men det här var en trevlig ny bekantskap. som dessutom är eko och fairtrade. tack för tipset!
:D
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,696
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp