Ännu ett bevis på att kaffe är bra!!

Bjarne

Well-known member
Eftersom de är ute efter koffeinet så är nog inte espresso-brygder så värst användbara, men presskannor borde vara en hit. Kommentar från muskelknutten: "Pressa lite till nu´ra - ta iiiiiiii!" :)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
En espressobar på ett gym skulle ju kunna sälja ryss-treor eller ryss-sexor (om man tog kaffet från Ryssland)? :huh:

//Stefan (som kanske inte är känd för att besitta en briljant humor direkt)
 

MaZ

Well-known member
Nu är det ju en hel del koffein dom behöver för att dra nytta av det i och för sig.

Inte för inte som det är dopingklassat. ;)
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Kaffe no more klassat som doping. Togs bort för något år sedan. Däremot finns det tydligen med på en slags kontrollista från Wada för att studera utövares koffeinbruk.

De som enligt artikeln skulle ha mest nytta av koffeinet var konditionsidrottare. En kropp som jobbar använder i första hand kroppens eget förädlade kolhydratbränsle - glykogen. Detta räcker en timme eller två och sedan får kroppen jobba på annat lågoktanigare bränsle. Kan man speeda upp kroppens återuppbyggande av glykogenet kan man vinna tävlingar på det.

Känns helt naturligt faktiskt då jag alltid stapplar från racercykeln till espressomaskinen efter en repa. :)
 

MaZ

Well-known member
När du skriver kaffe, menar du koffein då eller? För det fanns ju nån slags "rimlighetsgräns" förut när det antogs att man faktiskt hade druckit koffeinet som kaffe och inte ätit piller.
Koffeinet är borttaget från listan alltså? Märkligt.
 

Buffeln

Well-known member
Yes! Jag viste att forskningen skulle ge oss rätt förr eller senare. Nu väntar jag bara på beviset för att 20 koppar om dagen är en sund nivå... :)
 

Calobra

Alnö Kaffehus
När du skriver kaffe, menar du koffein då eller? För det fanns ju nån slags "rimlighetsgräns" förut när det antogs att man faktiskt hade druckit koffeinet som kaffe och inte ätit piller.
Koffeinet är borttaget från listan alltså? Märkligt.


Jag menar koffein...
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp