Tävling!

Molarin

Well-known member
tavlingtrad.gif


Beans, Leaves & Love
När hösten börjar komma, närmare bestämt 28-29 augusti, anordnar Johan & Nyström smakfestivalen Beans, Leaves & Love för återförsäljare, kunder och leverantörer . Två dagar fyllda av goda smaker!

  • Provning av kaffe, te, choklad, öl och vin.
  • Lagerutförsäljning
  • Koppningstävling
  • Espressotävling
  • Teblandartävling
  • Aeropress-SM
  • Grillkväll och råkaffedisko

Kort sagt: En attans massa intressanta, lärorika och välsmakande upplevelser väntar!

Tävling
Du kan nu vinna en åtråvärd biljett till festivalen! Gör en egen signaturdrink innehållande kaffe från Johan & Nyström. Ta en snygg bild på drinken. Skicka in recept och bild till beansleavesandlove@riktigtkaffe.se så är du med och tävlar. Senast den 20 juli kl 23.59 vill vi ha ditt bidrag.

(Tio bidrag väljs ut av en jury från RiktigtKaffe och Johan & Nyström, därefter röstar RiktigtKaffes medlemmar fram vinnarna bland dessa.)

Vinster
1:a pris Resa (inrikes), hotell och biljett till Beans, Leaves & Love
2-5:e pris: Biljett till Beans, Leaves & Love

www.johanochnystrom.se
 

Molarin

Well-known member
Sweet, vilket härligt initiativ! Det måste jag nog dra på oavsett. Låter grymt skoj.

Jag vill gärna förtydliga att det alltså inte går att köpa biljetter till festivalen. Det är inbjudan som gäller och den går bara ut till Johan & Nyströms återförsäljare, kunder och leverantörer. Och några få kaffenördar från RiktigtKaffe.se!
 

Zalve

Well-known member
Bäst attåka och handla några påsar J&N,
Blir det första riktiga som händer på semestern alltså
 

wesaft

Well-known member
Köpte mig en påse J&N idag, har en kanonidé, undra hur det kommer smaka när jag blandar, spännande.
 
C

crema

Guest
hade svårt att sova i går. låg och grubblade på vad jag skulle hitta på kom på 2 ide:er provade en av dom idag var nog ingen höjdare. får nog utveckla den lite.
 

lupoo

Well-known member
Tänkt på att inte bara drinken ska vara god. Receptet ska låta gott också. Och fotogenique ska den också vara... ;)
Jag började i den änden av det hela och köpte lite udda glas på "loppis" idag :). Sen är resten inte så framtaget ännu, vet inte om det blir en varm eller kall variant, har bara lite tankar om smaker som kan tänkas "lira" med varandra eller kanske inte alls....
Labbandet börjar om några dagar....
 

Zalve

Well-known member
Jag tänkte på en sak här på morgonen...

DC åkte ju dit på ett litet fel när det gällde signaturdrinken Malmös delfinal, men klarade sig vidare iaf (Vilket är bra gjort)

I "reglerna" här, står det att "Gör en egen signaturdrink innehållande kaffe från Johan & Nyström."
Som jag tolkar det behöver det inte vara endast en espresso (per drink)

Rätt/fel ?
 

AA

Skottjägare
...I "reglerna" här, står det att "Gör en egen signaturdrink innehållande kaffe från Johan & Nyström."
Som jag tolkar det behöver det inte vara endast en espresso (per drink)

Rätt/fel ?

Jag har inte någon espresso i min. Jag kör med aero-kaffe. Måste man ha kaffe bryggt som espresso i drinken så måste jag tänka om...

/AA
 

Molarin

Well-known member
Jag tänkte på en sak här på morgonen...

DC åkte ju dit på ett litet fel när det gällde signaturdrinken Malmös delfinal, men klarade sig vidare iaf (Vilket är bra gjort)

I "reglerna" här, står det att "Gör en egen signaturdrink innehållande kaffe från Johan & Nyström."
Som jag tolkar det behöver det inte vara endast en espresso (per drink)

Rätt/fel ?

Du får ha 5 dl jordgubbskräm med en kaffeböna på toppen om du vill. Men jag tror att vinstchanserna är små då...
 

johey

Well-known member
Grymt söt tävling! :D Och ursäkta för ännu en lång paus från forumsaktivitet. Nåväl, en kort fråga... Hur vill ni ha recept och bild? Är jag fri att välja form och format, eller har ni önskemål?

Och en till fråga kan jag ju passa på att redigera in... Är det bra eller dåligt att göra en alkoholbaserad drink (eller rättare sagt, kaffebaserad med alkohol :) )?
 

Zalve

Well-known member
Jag har inte någon espresso i min. Jag kör med aero-kaffe. Måste man ha kaffe bryggt som espresso i drinken så måste jag tänka om...

/AA

Då är vi på samma linje kan jag avslöja,,, och det verkar ju gå bra,,,
SÅ till helgen ska det testas ideer!:lol:
 

Molarin

Well-known member
Alkohol är tillåtet.

Recepten publiceras som text i en omröstningstråd. En bild per bidrag och max ett bidrag per medlem.

Sitter på Marmelad nu och har fått en god enkel av Karin. Nu blir det da Matteo Torrefazione!
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp