Göteborg Mauritz

treefinger

Well-known member
Var förbi där en sväng i går för en enkel espresso. De rostade för fullt där inne i en ugn som såg ut som ett hemmabygge. Något i stil med en ombyggd vanlig traditionell ugn. Kul med nyrostat kaffe tänkte jag i alla fall. Kaffesäckar till salu för 10 kronor.

Hur som helst så beställdes en enkel espresso, eller om de kallade det för liten stark. Det var en tunn och vattnig upplevelse, ingen höjdare enligt mina smakpreferenser.
 

Musicman

Well-known member
Hej,

Jag kan bara hålla med - testade en dubbel för några veckor sedan. Något av det sämsta jag smakat i Göteborg tyvärr...
 

Platin

New member
Måste tyvärr också rapportera om dålig "espresso" hos Mauritz. Var där för 2 veckor sen. Testade också en dubbel stark... och den smakar ungefär som väldig stark bryggkaffe. Är maskinen fel inställd? Deras dubbel var minst 12 cl. Creman låg inte kvar särskilt länge heller. Har det alltid varit sån kaffe hos Mauritz eller har det blivit sämre? Det var mycket folk när jag var där iaf. Avlöningshelg och bra väder...
 

treefinger

Well-known member
treefinger, är du i stan? Kors i taket! Pallra daj!

Jag hade planerat en rutt till dig på Marmelad, men med mina begränsade kunskaper om Götet kändes det lite långt bort. Lovar att titta förbi nästa gång jag är i götet.

Förresten, jag tror jag mötte dig på stan.. nära centralstationen.. i fredags eller om det var i tisdags? hm.. :) fasligt likt var det iaf.
 

zero

Active member
är det den gamle gubben som äger det eller har han lyckats sålt det? någon?
 

Musicman

Well-known member
Jag är helt övtyertygad om att han äger det - när jag var där så gick han omkring och mådde prima *s*
 

Jutta

Well-known member
Jag hade planerat en rutt till dig på Marmelad, men med mina begränsade kunskaper om Götet kändes det lite långt bort. Lovar att titta förbi nästa gång jag är i götet.

Förresten, jag tror jag mötte dig på stan.. nära centralstationen.. i fredags eller om det var i tisdags? hm.. :) fasligt likt var det iaf.

wha! jag bor vid odinsplatsen, så det är mycket möjligt. satt jag på en orange crescent? ï så fall var det definitivt jag! :D men käre treefinger, jag är besviken! först orkar du inte göra en sketen spårvagnsresa på femton minuter till oss, och sen säger du inte ens hej! dåligt!
 

treefinger

Well-known member
wha! jag bor vid odinsplatsen, så det är mycket möjligt. satt jag på en orange crescent? ï så fall var det definitivt jag! :D men käre treefinger, jag är besviken! först orkar du inte göra en sketen spårvagnsresa på femton minuter till oss, och sen säger du inte ens hej! dåligt!

Fruktansvärt dåligt, håller jag med om. Usch.. jag skäms.
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp