Göteborg Bar Piccolino

Piccolino

Piccolina(är väl värt ett besök, var på väg att köpa stället men pga av mina att jag just hemkommit från 5 år utomlands var livet lite R&R tillfälligt och hade inte finanserna i ordning, oavsett så säljer han inte stället längre utan driver det bra och med trevlig service är det värt ett kontinuerligt besök( Har just köpt ett annat ställe... PS. ja ett före detta mahogny ställe DS.

La PachaMama...
 

zero

Active member
Piccolina(är väl värt ett besök, var på väg att köpa stället men pga av mina att jag just hemkommit från 5 år utomlands var livet lite R&R tillfälligt och hade inte finanserna i ordning, oavsett så säljer han inte stället längre utan driver det bra och med trevlig service är det värt ett kontinuerligt besök( Har just köpt ett annat ställe... PS. ja ett före detta mahogny ställe DS.

La PachaMama...

Grand kanske?
 

Buffeln

Well-known member
Gör gärna ett återbesök hos Piccolino om ni inte har varit där på ett tag. De har ny maskin vilket lyft nivån ytterligare ett snäpp.
 

doppio

Well-known member
20090527225710_wall.jpg



Tidigare var var baren längs med lokalen, nu är den på tvären, det blev bättre tycker jag. Har inte varit där nyligen så vilken maskin de bytt till har jag inte koll på.
 

Buffeln

Well-known member
Hmmm... Nu kommer jag inte ihåg vilken maskin det var (dåligt minne och lite glest mellan RK-besöken nuförtiden). Någon Gaggiamodell tror jag. :unsure: Gott var det iallafall! ;)
 

Buffeln

Well-known member
Japp, den var det. Hur som helst har maskinen gjort att killarna nu har ett jämnare utfall på kaffekvaliteten. Alla som inte har robustafobi (vilket verkar sprida sig snabbare än vinterkräksjukan här på forumet ;)), bör boka in ett besök när ni har vägarna förbi.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp