Göteborg Bar Piccolino

Buffeln

Well-known member
Har varit inne på Bar Piccolino på Lasarettsgatan ett par gånger, senast idag. De serverar stabila enkla gjorda på Attibassi-kaffe. Mycket litet men trevligt ställe där du tar ditt kaffe på stående fot. Väl värt ett besök.
 

Molarin

Well-known member
Jag var där och tog en enkel i dag. Vi pratade Fiat, Attibassi, il Molino, serveringsyta, omsättning och väder. Men jag har ingen aning om vad killen heter! Typiskt mig.

Grym kille iallafall. Och bra kaffe. Han delade med sig av lite energi och självförtroende vilket tar mig ett steg närmare målet...
 

zero

Active member
lokalen tycker jag är grym,var lite sugen på den men mycket ska passa in för ett köp.
hoppas de tar hand om den med mycket kärlek,blir massa besök när man är i gbg nästa gång.
 

duccekrille

Active member
Jag var där och tog en enkel i dag. Vi pratade Fiat, Attibassi, il Molino, serveringsyta, omsättning och väder. Men jag har ingen aning om vad killen heter! Typiskt mig.

Grym kille iallafall. Och bra kaffe. Han delade med sig av lite energi och självförtroende vilket tar mig ett steg närmare målet...

Lite nyfiken i en strut men vad sa ni om il molino? Känner en som jobbar där o undrar om nån feedback är på G eller? ;)
 

duccekrille

Active member
Undrar om det är samma jag tänker på då. Det Il Molino jag tänker på är ett importföretag som importerar italienska delikatesser, kaffe, ost, chark, godis, mm men tror inte dom håller på med focaccia annat än innehållet. Dom har tagit över Aldardo oxå men jag är osäker på om dom har sånt där oxå.
 

meharimika

New member
Undrar om det är samma jag tänker på då. Det Il Molino jag tänker på är ett importföretag som importerar italienska delikatesser, kaffe, ost, chark, godis, mm men tror inte dom håller på med focaccia annat än innehållet. Dom har tagit över Aldardo oxå men jag är osäker på om dom har sånt där oxå.


jodå. vi har sveriges bästa focaccia. säkert en av italiens bästa också.

killen på piccolino heter Alexander Reggiani och härstammar från det södra landet. ni vet.
 

Molarin

Well-known member
Om jag inte minns fel så öppnade han 7.15 eller 7.45

Öppet till 18 eller 19

Kan kolla i morgon, på väg till spelningen på Marmelad.
 

duccekrille

Active member
Tja... ilmolino.se > produkter > bakat > Focaccia Genovese

Finns det fler ilmolino?

Ja, har du sett! Får kolla lite längre in i på lagret nästa gång jag åker förbi il molino.

Lite spons från både Il Molino o Aldardo på hojen.... Snart kommer kaffe dekalerna att vara klara och sen ska tanken med abbiondo fixas till lite.
 

Bilagor

  • DSC_0027wtmk_.jpg
    DSC_0027wtmk_.jpg
    46.4 KB · Visningar: 45
  • DSC_0108wtmk_.jpg
    DSC_0108wtmk_.jpg
    51.9 KB · Visningar: 35

MiC

Well-known member
Detta ställe är ett litet guldkorn som ej får glömmas bort. Trevliga killar som serverar bra kaffe, "Italian style".
 

pikaboo

New member
piccolino

den grymma killen heter alex.
göteborgs bästa kaffe? nja, kanske inte än, men definitivt stadens trevligaste barista!;)
 

fclase

New member
Piccolino

Jag var där och tog en enkel i dag. Vi pratade Fiat, Attibassi, il Molino, serveringsyta, omsättning och väder. Men jag har ingen aning om vad killen heter! Typiskt mig.

Grym kille iallafall. Och bra kaffe. Han delade med sig av lite energi och självförtroende vilket tar mig ett steg närmare målet...

Han heter Alexander och är en hyvens kille. Gör som sagt en stabil espresso på Antibassi. En av mina absoluta favoriter i Göteborg. Mina högsta rekommendationer.:D
 

dyknicke

Active member
Stämmer in i hyllningskören

Varit där 2 gånger på kort tid och är imponerad! Måtte de aldrig någonsin bli lika aroganta som personalen på Bar Centro blivit.... Sist jag var där ensam i lokalen (på Bar Centro alltså) tittade knappt killen bakom spakarna på mig när har nästan kastade fram espresso framför mig. Man kan säga att det var precis tvärtom på Bar Piccolino idag

Kämpa på!

/Nicke
 

theseal

Kaffeterroristen
Ja, har du sett! Får kolla lite längre in i på lagret nästa gång jag åker förbi il molino.

Lite spons från både Il Molino o Aldardo på hojen.... Snart kommer kaffe dekalerna att vara klara och sen ska tanken med abbiondo fixas till lite.


ÅÅHHH, helvete vad frääänt!!


äre ensåndär med desmodromisk ventilstyrning?
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp