Rostare var?

jonhar

Well-known member
Ursäkta att jag kapar tråden lite, men har någon jämfört genecafen med hottopen (budgetvarianten)? Dessa verkar vara ungefär i samma prisklass när jag har tittat på sidor ifrån England. Är det värt att gå upp i pris ifrån iRoasten till de andra rostarna? :unsure:
Är grymt sugen så något blir det iaf :coffee:
 

Tonzon

Active member
Jag jobbar på att få hem till sverige en rostare med 650 grams kapacitet. Fyra programerbara rostningskurvor, förvärmning mm till ett vettigt pris. Skall få hem ett prov för att kolla så att den är bra.
 

Tonzon

Active member
Okej. Jag har hittat en rostare som heter TVH-003
Den har fyra programmerbara kurvor för olika rostningar. 8 olika inställningar för rökupptagning, kylning, förvärmning och torkning. Den har ett perspektivfönster som man kan se bönorna under hela rostningen. TVH-003 rostar mellan 0-650 gram kaffe, på en tid mellan 10 – 25 minuter. Rostaren väger strax under 10 kilo.
Ett pris på denna rostare skulle hamna runt 4000 kr, beroende lite på kostnaderna som kan tillkomma.
 

Bilagor

  • TVH-003.JPG
    TVH-003.JPG
    8.2 KB · Visningar: 124

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Ser hur coolt ut som helst! Frågan är om den måste ha 25 minuter på sig för att bli klar med 600 gram bönor? I så fall anser inte jag att den har kapaciteten att rosta så pass mycket bönor. Det ska gå att få bönorna till 2:a crack under 20 minuter, annars har den för låg effekt för den mängden bönor.

Men som sagt, intressant!:coffee:
 

Tonzon

Active member
Jag lär veta mer när jag fått hem ett provex. Jag kommer att hålla er underrättade om saken. Jag har mycket bönor hemma att prova på.
 

Tonzon

Active member
Verkar som jag måste beställa en 100 st för att få CE märkning. Någon som är sugen på att köpa ett 10 pack?
Nej det blir nog inga kafferostare för tillfället. Affärsvärlden ligger lite för risigt till för att jag skall våga satsa på det.
 

Ante

Well-known member

Noya

Active member
Jag har en Gene och är nöjd med den. Det jag kan sakna på den är att man kunde programmera kurvor. Den låter lite väl mycket så det kan vara svårt att höra framför allt 1 crack. Hade inte vart helt fel häller med lite större bönmängd.
 
Topp