Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 17 till 24 av 36

Ämne: Rostare var?

Senior Member djneos avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Japp har kollat å tänker nog handla i danmark det verkar mest ekonomiskt. Någon som vet vilka som är billigast på IR 2:an eller som har bra anseende om någon dk försäljare?
    Kaffenörd bortom räddning!

Jag är tjatig som få men lever man på provision så får man göra möda för pengarna . Nä, skämt åsido, jag lobbar för hasbean för dem är bra. Jag såg att jag betalade 161 pund inkl frakt o moms/VAT för ir2 vilket blir ca 1900 kr med dagens valutakurs. Kaffeagenterne tar DKK 1595 vilket blir ca 2000 kr och då tillkommer frakt (som jag inte lyckas hitta uppgift om på deras sida). Någon som vet kostnad för frakt från Danmark. Kan bli lite billigare från UK men då får du gå till Clas Ohlson också och köpa en ny elkontakt för Stephen skickar den nog med engelsk propp. De är för goa de där engländarna - pint, yard, pund och konstiga kontakter

Nu har jag fått hem min iRoast2a. Har bara provkört den för att kolla att den funkar, vilket den gjorde. Ska inhandla lite råkaffe för att provrosta. Ska även lte reda på några profiler att testa. Annars har jag lite Åre-kaffe kvar att njuta innan jag börjar rosta på allvar.

Ber att få återkomma med rapport så småningom!

//Stefan (som ser fram emot många goda koppar på egenrostat färskmalt kaffe)
    Grind in, Turn on, Steam out...

grattis!!

Ursäkta att jag kapar tråden lite, men har någon jämfört genecafen med hottopen (budgetvarianten)? Dessa verkar vara ungefär i samma prisklass när jag har tittat på sidor ifrån England. Är det värt att gå upp i pris ifrån iRoasten till de andra rostarna?
    Är grymt sugen så något blir det iaf

Citat Ursprungligen postat av jonhar Visa inlägg
    Är det värt att gå upp i pris ifrån iRoasten till de andra rostarna?
    Japp.
    Dyrt kaffe är ett billigt nöje.

Jag jobbar på att få hem till sverige en rostare med 650 grams kapacitet. Fyra programerbara rostningskurvor, förvärmning mm till ett vettigt pris. Skall få hem ett prov för att kolla så att den är bra.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •