espressoxxl.de

Fabian

Well-known member
Försöker lägga en beställning på naket pf till silvian, men när jag kommer till sidan för val av frakttyp finns där inga alternativ. Det går inte att slutföra ordern utan att ha valt. Hur har det gått till för er när ni beställt därifrån?
 

rhide

Well-known member
Jag skickade bara ett email till deras kundtjänst och fick svar direkt. Paketet kom hem snabbt, tog väl någon vecka eller några dagar... kommer inte ihåg exakt. Inga problem i alla fall, jag gillar dem!
 

Fabian

Well-known member
Det ska jag prova, tack! Förstår de engelska? Min tyska sträcker sig inte mycket längre än beställa på café- och hälsningsfraser...
 

Ernst

Well-known member
Aaah! Jag får ingen kontakt med espressoxxl.de. Har haft bra kontakt med dem tills den 4 juli. Då begärde jag prisuppgifter på en massa delar och då sa de att de återkommer dagen därpå och skickar grejerna tre dagar senare. Sedan har de inte svarat på mail. Är det nån som vet om de har kursat eller gått på semester? :unsure:
 

andcar

Well-known member
Du ska nog inte ta det personligt, för jag har inte heller fått någon kontakt de senaste tiden. Lite störigt, om de har semesterstängt, att inte skriva det på hemsidan. -Eller är det bara min tyska som är för dålig för att se/fatta det? ;)
 

Ernst

Well-known member
Jag skickade ett meddelande från deras websida idag. Det kom fram! De sa att de inte fått några mail från mig!?! Konstigt. Jag svarade bara tillbaka till avsändaren. Nåja. Nu har jag fler mailadresser till dem som jag ska testa. Annars verkar ju webmeddelandena funka...:huh:

Eller så klassas jag som spam! Inte otroligt efter alla inlägg här...
 

mthier

Active member
Jag har beställt flera gånger och det har alltid fungerat klanderfritt när jag ringde de men inte när jag mailade. Dem är roliga om man behärskar tyska - det är alltså bara att ringa så får man grejerna hemskickat´

MVH,

Mark
 

Gholam

Well-known member
Jag har beställt flera gånger och det har alltid fungerat klanderfritt när jag ringde de men inte när jag mailade. Dem är roliga om man behärskar tyska - det är alltså bara att ringa så får man grejerna hemskickat´

MVH,

Mark

Gäller bara att ta fram "Willkommen bei uns"-boken och damma av kunskaperna i tyskan. Ville egentligen påpeka att tråden är ganska gammal.
 

mthier

Active member
Jag har inga gamla böcker jag kan damma av men det hjälper ju att ha tyska som modersmål, haha! Hjälper gärna till med översättningar om det behövs. Jag beställde delar av dem förra veckan och snubblade sedan över tråden, därav det ngt sena inlägget.

Mark
 

Trastevere

Active member
Google translate är säkert jättebra om man vill översätta sidan men den kan nog inte tala om för mig om köpet funkar smidigt på deras hemsida.
 

Yirgacheffe

Well-known member
skicka ett mail med vad du vill köpa, så brukar de svara relativt snabbt med kostnad och hur betalning skall gå till. Har bara goda erfarenheter av dem.
 

mthier

Active member
det är bäst att ringa, deras spamfilter är rätt så agressiv och risken finns att man hamnat där om dem inte svarar.

Mark
 

Trastevere

Active member
Körde lite vågat genom hemsidan... Fick orderbekräftelse och betalningsuppgifter så nu är det bara att hoppas på att allt går bra.
 

GLC

Well-known member
Jag gjorde det samma, hörde sen ingenting efter att jag betalat via paypal. Massor av mail senare kom ett svar där jag tror att paketet är skickat, så nu är det bara att vänta :)

Blir alltid lite orolig när ställen svarar väldigt snabbt ända tills det är betalat, sen dröjer svaren. Men espressoxxl är nog pålitliga, även om det tog tid innan det skickades.
 

Trastevere

Active member
:unsure:Vi får verkligen hoppas att våra grejer kommer då! Har inte handlat så mycket från tyskland förutom från Thomann, men dom är otroligt snabba och bra. Håller tummarna!
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp