rengöring isomac napolissima

jompa

Member
Till och börja med, hej och tack för ett mycket trevligt forum. Har som sagt en isomac napolissima som jag vart helt nöjd med. Men på sista tiden har den inte leverat som jag är van med. Har haft den ca ett år utan att rengöra så det kanske är dags då. Men när jag läser manualen hittar jag ingenting om det förutom ytlig rengöring av plåten o dyl med trasa. Kan man hälla ättika i tanken som på en vanlig bryggare eller?? Har även förstått att det finns diverse tabletter o dyl men då brukar ju oftast tillverkaren rekomendera något. Jag har inget blindfilter (de kallas så va) är det något som rekomenderas för att få en ordentlig rengöring. Tacksam för svar J
 

larjo11

Well-known member
Brukar avkalka med citronsyra, finns vid kryddorna i mataffären. Du ska skaffa ett blindfilter om din maskin har en backventil som släpper ut vattnet från bryggruppen när du tar av PF:et. Men jag misstänker att Nopolissiman inte har en sån. Tittade i manualen och såg att det fanns ett helt kaptel om skötsel. Har du gjort som det står? Fast använd citronsyra isf vinäger. Kolla oxo denna tråd.
 

jompa

Member
Tack för snabbt svar, denna manual var betydligt bättre än den jag hade sen innan inga krångligheter med att rengör ser det ut som mao. Nix min maskin har icke en sån backventil de stämmer bra de. Återigen stort tack J
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp