RiktigtKaffe stängs kl 22.22

GLC

Well-known member
Hoppas jag med då dottern har på förslag att jag inte ska sova så mycket i natt :)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Ah... Känner igen det där.

Du får uppgradera henne med en plug-in.

:lol:

Min lilla tjej ville bara att man skulle ha ett finger i munnen på henne när (och för att) hon skulle sova. Hon vägrade använda "plug-in" tills långt senare...

Blev en hel del obekväma nätter...

//Stefan (som väl vet vad en småbarnsförälder går igenom)
 

Ernst

Well-known member
Sätt in 15000 kr på mitt bankkonto så skriver jag över allt på dig. Sen kan du driva hur fan du vill och betala själv.

Shit. :( Det var inte meningen att reta upp dig. Jag tycker du gör ett bra arbete med sajten. Vi är nog många användare som inte hade varit såhär nördiga utan din hjälp. :blush:
 

rhide

Well-known member
Vilka permanenta förändringar har gjorts? Jag märker ingen större skillnad vid första anblicken... är det kanske säkerhet?
 

Pac

Maskindoktorn
Molarin, vi är många här som är väldigt tacksamma över jobbet du lägger ner. Jag kan inget om mjukvara men har en och annan färdighet som kanske kan vara bra att ha tillhands om det blåser...

Säg till om du behöver hjälp.

P.S. De fina smilisarna har semester. Hoppas de kommer tillbaks utvilade och lika snygga som vanligt. :)
 

Bjarne

Well-known member
Har just testat forumet på nya servern, och det är bara att gratulera! :D det går klart mycket snabbare med sidhämtningen och i stort sett allt lirar som tänkt. Nu kör jag med den tillfälliga URL:en, men när DNS:erna gjort sitt sitter det som en enkel!

Kör själv egna sajter och kunders på denna leverantör (Binero) så det känns tryggt att ha med Sveriges bästa kaffeforum i hotellkorridorerna ;)
 

Molarin

Well-known member
Nu ska jag förklara läget lite.

När jag uppgraderade forumprogramvaran till ny version så var det en del saker som inte var kompatibla. Portal-pluginen som skötte vänsterspalten samt framsidan hängde inte med. Och "Stylen", fox, lirar inte heller längre. Jag hoppas kunna fixa detta tills den 1 juli för då startar en tävling som ni inte vill missa...

Dessutom passade jag på att byta webbhotell när allt ändå strular. Och det gick förvånansvärt lätt med hjälp av en snäll tysk som byggt en funktion för databasflytt. Webbhotellets databashanterare (phpmyadmin) klarar filer på 9 MB, RiktigtKaffes databas är på 50 MB.

Funkar den gamla vanliga adressen för er nu? Telia verkar ha uppdaterat DNS:erna. Bredbansbolaget inte.
 

wesaft

Well-known member
DNS inte uppdaterad än här på BBB
Det gick fort för mig innan, så samma fart, kalrt firefox 3:an är en gnutta snabbare :)

Tävling, jag måste ladda.
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp