Aricha Micro Lot 9

Englund

Well-known member
Sådana kommentarer är så sköna, och gör verkligen mödan värd att ge det där lilla exta.

Samtidigt kan man verkligen förundras över hur folk är obortskämda (finns det ordet?) med gott kaffe!
 

svartvest

Well-known member
Sitter med en påse Aricha nr 9 tänkte köra pressbryggaren men hur mycket vatten och kaffe tycker det är svårt med måttförhållande. Brukar måtta med kaffekopp och sedan i med kaffemåtten.

Tips tack och ett gott nytt år
 

Zalve

Well-known member
Mått har jag skippat sen ett tag tillbaka. Väger alltid kaffet. Det sägs väl iofs att en skopa ska vara motsvara 7g.. Iaf till min Bodum pressokanna.
 

Jemo

Well-known member
med aricha kan det nog vara idé att väga istället för att mäta. det kaffet har nämligen betydligt högre densitet än de flesta andra bönor jag provat.
 

HeMo

Well-known member
Ikväll....

.... ska även jag äntligen få testa detta omtalade kaffe. Fick tag i en påse Aricha Nine från KaffeCompagniet, rotad av Haugaard 14/1. Jag som trodde chansen hade gått förlorad för den här gången.... Ska bli väldigt spännande!

Några snabba tips hur jag ska behandla den? (det är espresso som gäller, i alla fall ikväll, imorgon kanske det blir press).
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp