Efterfest

mag

Well-known member
Som en efterfest på träffen förrförra helgen (14-15/6) samlades idag några forummedlemmar hos alexanderruas i hans schyssta studio i Hornstull för att inmundiga ytterligare några amerikanska rostningar. Följande stod på menyn:
  • Intelligentsia Black Cat
  • Koppi San Sebastian
  • Haugaard Samambaia Natural
  • Gimme! Leftist med mjölk och slutligen en Haugaard special;
  • en WBC-customblend på Yirga Aricha 9, Brazil Rodomunho och Panama Pacmara Honey! (rätta mig om jag har fel, a?)
Enligt mina smaklökar vann den sistnämnda. I särklass dyrast men förstås får man belöningen i smaken. God både kort som lite längre, men blek med mjölk.
Stort tack alexander för lån av lokal, maskin och kaffe. Nästa gång blir det danskrost på menyn!



 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Ja, mycket trevligt att få känna på maskinen och prova goda bönor. Klar vinnare var Haugaards blandning. Tack Alexander!
 

alexanderruas

Well-known member
the pleasure was mine!
håller med Josef! Mer sånt!!!
nästa gång blir det lite olika kvarnar så vi kan jämföra!
 

josef

Well-known member
Ja, mycket trevligt att få känna på maskinen och prova goda bönor. Klar vinnare var Haugaards blandning. Tack Alexander!
Nu har även jag testat wbc-blandningen, och det var inte vilket kaffe som helst! Hade ett försök på mig, och det gick fint. Riktigt god, fantastisk syra!

the pleasure was mine!
håller med Josef! Mer sånt!!!
nästa gång blir det lite olika kvarnar så vi kan jämföra!
Då är jag gärna med om det finns plats! :D
 

josef

Well-known member
Nu förväntar jag mig en post från dagens jam av alexanderruas eller mag, som hade kamerorna. Innan dess säger jag bara att det var riktigt lyckat! Och stort tack till Alessandro de Sica för sin gästfrihet!
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,653
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp