Det händer saker i Nyköping

Hopdemon

Active member
I Nyköping finns numera en klädaffär med kaffeservering, BRAVO kläder och kaffe. De har J&N FTO som espresso och kör Rwanda Gatsinga som brygg. Baristan, eller klädförsäljaren, eller vad lämplig titel är har varit på introduktionskurs hos J&N, har intresse för kaffemakandet samt tar emot synpunkter med glädje. Kaffet är gott och, numera, stabilt och jag får mina skott så korta som jag önskar. Det viktigaste är, som alltid att viljan finns och första gången jag var där blev kaffet lite sådär (överextraherat och med taskig crema), men byttes omedelbart ut utan att jag sade någonting. Det halvlyckade kaffet serverades alltså inte.

Dessutom såg jag när jag åt lunch på restaurang Qvarnen att de hade påsar med kaffe från DeMatteo. De hade inte börjat förbruka ännu, utan hade bara packat upp leveransen, men det bådar gott.

Sedan tidigare kör Hellmanska gården kaffe från J&N och Kahls, men det är ett mera traditinellt fik, där man sitter och fikar, så jag går inte så ofta dit. Jag är oftast ute efter en mikrobelöning för att stjäla ett uttryck från Ilias på Cocovaja.

Kul!
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp