Tänka fram en kaffe

Molarin

Well-known member
I dag efter lunchen blev jag sanslöst sugen på kaffe. Eftersom det inte finns något bra ställe i Borås med riktigt fint kaffe så fick jag helt enkelt tänka fram en kaffe.

Den blev god.

Smekte in i munnen som en delikat sensommarvarm havsbris. Smörkola och bergsklint. Finsk lakrits. Fyllig och krämig. Smakrikt koncentrerade 2,5 cl med en underbar kvarhängande ladugårdsdoft...

Tur att man har fantasi.
 

hahaha

Well-known member
Hello Matrix - virtuella njutningar når nya höjder på RiktigtKaffe.se.

Idag tänkte jag så intensivt på en rotorpump när jag gjorde frukost att det knappt hördes någonting, annat än ett svagt fräsande från vattnet när jag flushade... :cool:
 

djneo

Well-known member
hahaha the matrix has you.... heheheheeee :nowink:

Måste tänkta fram det goda i kaffe idag, så jäkla kaffe sugen så jag funderar på att sluta tidigt på jobbet för att åka hem å få lite kaffe.
 

Buffeln

Well-known member
I dag efter lunchen blev jag sanslöst sugen på kaffe. Eftersom det inte finns något bra ställe i Borås med riktigt fint kaffe så fick jag helt enkelt tänka fram en kaffe.

Den blev god.

Smekte in i munnen som en delikat sensommarvarm havsbris. Smörkola och bergsklint. Finsk lakrits. Fyllig och krämig. Smakrikt koncentrerade 2,5 cl med en underbar kvarhängande ladugårdsdoft...

Tur att man har fantasi.

Jag satt också i Borås och tänkte fram kaffe utanför COOP på midsommarafton. Min sambo var inne och handlade på vägen till Jönköping. Då blev min bil plötsligt tacklad av en parkerande pensionär! :eek:hmy:
Efter att ha pekat, skällt, förklarat och tillslut fått gubben att förstå att han faktiskt hade kört på min bil och att detta inte är ett normalt sätt att parkera hade jag liksom tappat kaffesuget, så jag satte mig och surade i stället. Det tog ungefär 30 sekunder innan nästa galna gubbe rammade en BMW tio meter bort.

Borås verkar vara ett livsfarligt ställe! Hoppas du tog helförsäkring på Fiaten Molarin! ;)
 

Pac

Maskindoktorn
"underbar kvarhängande ladugårdsdoft" hehehe, är det verkligen positivt? Som varande gammal västgöte tolkar jag det som "underbar kvarhängande skitdoft". I min värld är inte den typen av doft särskilt underbar... :D
 

lupoo

Well-known member
Jag satt också i Borås och tänkte fram kaffe utanför COOP på midsommarafton. Min sambo var inne och handlade på vägen till Jönköping. Då blev min bil plötsligt tacklad av en parkerande pensionär! :eek:hmy:
Tips!!! Takparkeringen på COOP är stor och oftast ganska glest använd, fanns dessutom inga "parkekerande pensionärer" där på midsommardagen, i alla fall inte när jag var där....;-)

Mitt "kaffetänkaden" gick helt åt he....e idag, enkelt naket skott som blondade och hade flera tecken på stora "kanalproblem". Får försöka tänka till lite bättre imorgon, kanske byta bönor...;)
 

Buffeln

Well-known member
Tips!!! Takparkeringen på COOP är stor och oftast ganska glest använd, fanns dessutom inga "parkekerande pensionärer" där på midsommardagen, i alla fall inte när jag var där....;-)

Det är noterat! Jag kanske skall sätta upp ett Bingolottomärke också, så gamlingarna tror att jag spelar i deras lag... :blush: ...eller texta "FÖRSÄKRINGSKASSANS VIDEOÖVERVAKNINGSENHET" över hela bilen, men då kanske man tar kål på någon paranoid sjukpensionär... :unsure:


Mitt "kaffetänkaden" gick helt åt he....e idag, enkelt naket skott som blondade och hade flera tecken på stora "kanalproblem". Får försöka tänka till lite bättre imorgon, kanske byta bönor...;)

Du får tänka mer färskrostat... :cool:
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp