Köpes: Nybörjarkvarn!

jakob_wikman

New member
Hej alla kaffefantaster!

Är helt ny på forumet och vågar kanske påstå att jag även är den första finlandssvensken här(?)

Har precis övergått från en gammal värdelös Krups till en Europiccola. Jag är mycket nöjd! Jag var medveten om att jag skulle bli tvungen att införskaffa en kvarn för att kunna göra riktigt bra kaffe med Pavonin. Problemet är dock budjeten, eftersom jag för tillfället är fattig studerande! :D

Därför efterfrågar jag nu en begagnad kaffekvarn som kan göra dugligt kaffe för min Pavoni. Hade tänkt mig att spendera mellan 500- 1000kr. Då tillkommer ju även frakt över östersjön! :D

Om någon har en kvarn till salu får närmare info gärna skickas till min mailadress: jawikman@gmail.com

Tack!

Mvh,

Jakob Wikman
 

djneo

Well-known member
Hej Jakob...

Välkommen till forumet...

Om du vill ha en lite mera duglig kvarn tycker jag du ska vänta lite och köpa en runt 1500-2000kr om du vill ha något vettigt annars tror jag det bara är som att kasta pengarna i Östersjön :D
 

MartinForsberg

Well-known member
Håller med föregående talare, spara mer pengar - eller varför inte gneta ihop dem nu och köp AA:s Mazzer här på forumet (om den inte redan är såld förstås!)!

Köp hellre färdigmalet i någon butik till dess du fått ihop mer pengar, kvarnar under 2000kr är oftast inget att ha.....
 

jakob_wikman

New member
Tack för tipsen!

Daffy, jag håller med dig, jag tror också att det går att göra riktigt bra köp över nätet så länge man bara orkar lägga ner tid på det.

Min La Pavoni är i utmärkt skick och jag behövde inte alls lägga ner en förmögenhet på den, så jag hoppas jag skulle kunna hitta en lika bra deal även denna gång!

Så ni som har en kvarn över, i dugligt skick, hör gärna av er! :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,702
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp