Uppdatering

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
De har fri trafik så länge det inte är för mycket. Vad som är för mycket kan de dock inte berätta.

Enligt One så:

Hur är det möjligt att erbjuda fri trafik?

Vår unika serveruppsättning ger oss möjligheten att erbjuda våra kunder fri trafik på sina webhotell skonto. Många av våra konkurrenter skulle säga att det är inte är möjligt. Ändå har vi sedan 2002 gett våra kunder denna service. Idag har vi kunder som har mer än 25 miljoner hits och mer än 1000 Gb trafik per månad.
Vi erbjuder dock inte möjligheten för våra kunder att ha en renodlad download-sida hos oss. En download-sida är en sida där varje enskild hit genererar mer än 1 MB trafik.
 

Molarin

Well-known member
Nej, inte frågat själv. Men andra har frågat.

Dessutom är ett forum hyfsat processorkrävande med alla SQL-frågor så man vill inte ha för många kunder på samma server. One är ett lågprishotell, det har sina nackdelar.
 

Molarin

Well-known member
Pluttrat en del med stylen i kväll. Inte klar än. Lite utseende-grejer ska fixas och en del svengelska ska rättas till.
 

AA

Skottjägare
Är detta en ny feature?
Dom trådarna man gjort inlägg i har varit markerade med en mörkare grå (om jag minns rätt) fram tills nån gång igår men när jag kollade forumet i morse så såg det ut som på bilden.
Gäller både Opera & IE.

/AA
 

Bilagor

  • error_RK.jpg
    error_RK.jpg
    29.6 KB · Visningar: 32

Molarin

Well-known member
Så där ska det inte se ut!

De trådar du gjort inlägg i har en röd prick vid koppen till vänster.

Det grå betyder att tråden är "viktig". Ska ändra färg på den så att man ser vad det står...
 

AA

Skottjägare
Ahhh... OK!
Då är alla trådar jag gjort inlägg i viktiga! Det är en röd prick framför alla som är svarta nämligen.

Har du/ni/dom fixat tiden? Den ser ju att gå rätt!

/AA
 

josef

Well-known member
gillar fuktinen för att visa bilder skarpt! det verkar vara nya grejen på många siter. Även texten offline/online intill namnet är nice. sedan har jag inte hunnit se så mkt mer, än att något har hänt i menyn, vet inte vad bara.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Petig som jag är: klick på loggan borde väl leda tillbaks till första sidan? Men detta är väl på G antar jag?

//Stefan (som är alldeles för trött och slapp idag för att skriva något här)
 

josef

Well-known member
bra och enkel förstasida med det enda nödvändiga, senaste inlägg :) Kanske det borde finnas en kort presentation av siten överst, så nybesökare slipper leta reda på vad grejen med forumet är, även om namnet talar ganska mycket för sig självt.

Album är stort plus David! Synd på storlekarna, men har väl med bandbredds-issues att göra antar jag. Inte så mycket att göra åt, men blev glad att bilderna automatiskt ändrade storlek när man laddade upp dem, vilket var rätt jobbigt att behöva redigera själv tidigare, även om resultatet då kan bli bättre så är det inte alla bilder man bryr sig jättemycket om. Då får man kanske ladda upp dem till annan site och länka, för antagligen vill man att bilden ska kunna ta rätt stor storlek om man vill visa något detaljerat. Mycket bra jobb!
 

Marv

Well-known member
hmmm, nu kommer man inte länge åt forumdelen....
det blir nog bra det här när det är klart....det brukar bli det när Molarin är klar....
 

Molarin

Well-known member
Petig som jag är: klick på loggan borde väl leda tillbaks till första sidan? Men detta är väl på G antar jag?

Fixat!

bra och enkel förstasida med det enda nödvändiga, senaste inlägg :) Kanske det borde finnas en kort presentation av siten överst, så nybesökare slipper leta reda på vad grejen med forumet är, även om namnet talar ganska mycket för sig självt.

Album är stort plus David! Synd på storlekarna

Det kommer mer på förstasidan...

Albumdelen har jag inte konfigurerat alls eller ens tittat på så jag vet inget om skalningen.

hmmm, nu kommer man inte länge åt forumdelen....
det blir nog bra det här när det är klart....det brukar bli det när Molarin är klar....

Fixat!
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp