Uppdatering

Molarin

Well-known member
Snart är det dags för uppdatering av forumprogramvaran igen.

Så om RiktigtKaffe ligger nere så vet ni vad det beror på. Borde inte ta många timmar.

Om ni får önska fritt... Vad vill ni ha för funktioner?

Min lista med möjliga funktioner:
Eget fotogalleri
Utökad personlig profilsida
SEO-optimering
Personliga bloggar (www.riktigtkaffe.se/kaffegalningen ?)
 

Dockoz

Well-known member
"Utökad personlig profilsida" och "Eget fotogalleri" hade varit kul.
Vad är SEO-optimering?
 

Molarin

Well-known member
"Utökad personlig profilsida" och "Eget fotogalleri" hade varit kul.
Vad är SEO-optimering?

SEO-optimering är som uttryck lika fel som cd-skiva ;)

SEO betyder search engine optimization - att man optimerar kod, url och titlar för att hamna över zoegas och kahls när man söker på "kaffe" med Google. :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Njääh, jag är nog ingen bloggare tror jag. Bara galen. ;)

Eget fotogalleri vore kul, men det har varit lite si och så med utrymme och upplösnings/filstorlekskrav tidgare minns jag... Men det kanske är fixat?
 

snobbo

Well-known member
Produktrecentionssida vore kanon, allt från maskiner till kaffe skulle kunna recenceras av användarna.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
POI i olika filformat för olika navigatorer. Fast så länge det finns filformat för TomTom så är jag nöjd. :)

Altså POI till bra espressohak. Inte bara "Alla caféer i sverige", utan till alla espressohak som vi på Riktigtkaffe har petat ihop till en RK-POI lista.

Vore kul, och coolt. Och kul. Liten Latteart som grafikplutt till det hela?
Man kan sammanställa POI på tex www.poieditor.com För den som stter och lurpassar med tid till annat än att skriva skit (som jag).

Alla espressohak som hänger med i tiden borde ha intresse av det hela. En POI lista online som de själva lägger till sig på, med poieditor? Eller något...
 

Ernst

Well-known member
Fotosida och blog låter bra!

Och en mobil.riktigtkaffe.se som är nedskalad och bantad för telefoner.
 

Ernst

Well-known member
Hehe. Jag har en bra surftelefon (LG Viewty) men jag tänkte mest på datamängden. Länken funkade bättre men vad är det för färger? Håller du på nåt fotbollslag jag inte känner till? :)
 

Zalve

Well-known member
Ha,, det fungerade tom på min gamla häck till mobil,,, Nu är bara frågan hur jag får tillbaka tapeterna på laptopen, istället för den bantade versionen =)

Edit: Nu hittade jag
 

josef

Well-known member
bildgalleri med inte så snålt utrymme, säger så för jag stör mig lite på hur man måste optimera profilbilderna för att kunna ladda upp dem.

SEO, låter mkt bra.

En mobil.riktigtkaffe.se låter fantastiskt!

Blogg låter överflödigt.

Produkttester/recensioner låter användbart. Allt samlat på ett ställe.

Utökad personlig profil har jag önskat länge, så att man kan få reda på lite mer vad de är för folk.

För uppladdning av inlägg vore något mer i wysiwyg-håll rätt nice. Det som nu kallas wysiwyg för editering av inlägg är inte särskilt wysiwyg..

Just my opinions, men i övrigt vill jag säga: tack för jobbet med denna site! Utan riktigtkaffe.se hade jag aldrig varit den nörd jag är idag :D
 

doppio

Well-known member
Bildgalleri är ju helt klart schysst, helst skulle jag se att bilderna visades i stor storlek direkt per default, så man slipper klicka på 1000 thumbnails, ingen sitter väl på modem idag ändå.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
helst skulle jag se att bilderna visades i stor storlek direkt per default, så man slipper klicka på 1000 thumbnails, ingen sitter väl på modem idag ändå.

Precis. Man kan faktiskt planera uppbyggnaden av en hemsida efter bredbandshastigheter idag. De få som fortfarande har modem är en extremt liten minoritet som får skylla sig själva.
 

Forumstatistik

Trådar
14,657
Inlägg
155,662
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp