Espresso JAM Delicerano Sundsvall 17/6

Lassekongo

www.gokaffe.se
Regeringen låter positiv så det kan nog hända att vi blir med denna gång... Ser dock ingen tidsangivelse på sidan Johan satt upp som du länkar till...
 

GLC

Well-known member
Låter bra det LK!

Nej, hade hoppats på att Johan skulle starta en egen tråd men han har ju flaggat om det på hemsidan så det börjar väl 18-18:30 nån gång.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Intresset är såklart på topp. Måste dock se under morgondagen om det låter sig göras. Avslutningar, skjutsningar, simskolor och en massa annat som måste fås i hamn först.
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Jag frågade Johan i veckan om det var många där nu senast i maj. Det var det inte. Jag tror nog att han måste göra lite aktiv marknadsföring ifall detta koncept ska gå hem à la flyers på stan och dyl.

Jag menar, jag, GLC, Boris, Calobra m fl kan gapa oss less här på forumet utan att det kommer fler härifrån till kvällen. Tror att jag måste ta upp det igen med Johan, för konceptet är king. Vore synd att det föll på en sån sak som information/marknadsföring. För det krävs nog fler än att vi redan förtappade som sitter/står/labbar där och orerar... Tyvärr.
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Jusst ja, kommer jag så är inte familjen med. Ska se ifall jag kan lura med mig någonannan. Gissningsvis kommer jag, dock inte spikat. Ska jag ta med något i så fall?
 

GLC

Well-known member
Ja det vore fint med lite utveckling av träffen om vi blir få ikväll. I stil med hur göra för att få fler intresserade.

Jag och Calobra rostade lite Robusta sist, det var trevlig, kanske kan rosta lite bönor om du har med dig för att testa i press eller aero.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Jag har inte med mig ngt idag. Bilen full med simgrejor, grillsaker o annat. Orkar inte packa mer.
Möjligtvis kommer jag en kvart försenad.
 

GLC

Well-known member
Det viktigaste är ju att alla kan komma, bättre med trevligt sällskap än massa utrustning.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Vi kanske börjar bli lite bortskämda nu...;)

Haugaard Signatur slut i kvarnen. Mauro de Lux, ett Iona och ngt annat som jag inte förstod vad det var + Lassekongos YirgaSpecial. Visst drog vi några espresso, men kanske mest för att trimma in hantverket.
Mycket mjölklek blev det dock. Som alltid svårt att tämja krafterna i maskinångan...

Annat som vi hann med... skruva isär Deliceranos bryggkaffeSolis och käka några av Johans delikata varma mackor. Tack för det. :D

Alltid trevligt med kafferep. Nu blir det väl kanske sommaruppehåll med träffarna tills hösten kommer. :coffee:
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Trevligt som vanligt!

Och som vanligt avstod jag från att leka med ångan, skulle kännas pinsamt att få städa väggar och tak efteråt... Explosiv pryl den där marzoccon i jämförelse med superångaren Gaggia Classic *NOT*...
 

GLC

Well-known member
Ja mycket trevligt var det. Nu är det vila i sommar så kör vi igen i augusti. Det gäller att vi funderar ut lite bra idéer tills dess för fortsättningen av dessa Jam's.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp