Kaffestugan i Böda (Öland)

wesaft

Well-known member
Sitter och smaskar på eftersmaken av Kaffestugans rostade kaffe från Uganda. Ett rosteri på Öland, missa inte om ni ska dit på semester i sommar.
http://www.kaffestuganiboda.se/

Kör Blå Öland Orginal nu, Arabica AA
Ekologiskt ursprungskaffe från mellan 1400 och 1800m höjd, Mount Elgon, Nilens utsprång. Farmmountain.

Jag blev positivt överraskad, men o andra sidan gillar jag allt nytt nästan :)

Har tre andra små påsar att beta av, alla 100% arabica. Luktar väldigt gott ur ventilerna.
Brown Longhorn, Sironko Arabica AA
Black Gold, Kapchowa Arabica AA
Green Savannah, Sironko Arabica PB
 
C

crema

Guest
satt och kolla på att åka dit, skall till djurparken i sommar. det som avskräckte mig var att det var 8 mil till att åka. men men man kanske får tänka om lite :)

hur var bakverken? bra att få ett argument till resten av sällskapet
 

wesaft

Well-known member
Notera att jag endast pratar om kaffet här i mjukvarutråden, det var mamma som köpte med sig kaffet till mig.
Ska höra med henne om bakverken.
Lätt rostat, fungerar säkert kalas som press/brygg också.
Nyfiken på de övriga påsarna.

Edit: Kanske borde starta en tråd i regionsavdelningen om själva fysiska Kaffestugan. nä, orkar inte :)
 

alexanderruas

Well-known member
jag ska till norra Öland i juli! det här blir ju perfekt!
rostar de själva?
serveras det som brygg, press, espresso?

alexander
 

sky

Active member
(Gammal tråd men jag fyller på lite)
Jag var där förra helgen då min mor har sommarstuga på norra Öland så blir det ju att man åker förbi ibland och jag köpte lite kaffe, en som heter ölands espresso och en som heter öland orginal mörk, jag tycker båda har funkat mycket bra i min silvia.

Så har ni vägarna förbi så kan jag rekommendera att köpa lite kaffe.
 

Zalve

Well-known member
Såg fram emot detta i Somras,, Men VILKEN besvikelse,
Kaffet på stället gjorde med nån fuskmaskin och en Latte såg ungefär ut som på Statoil.
Bryggkaffet var så svagt att JAG reagerade, något jag sällan gör på svagt kaffe.

Allt kändes storkök,, ,Färdig filterkorgar med malet kaffe i fanns i ett skåp och bara plocka fram,, Undrar hur länge de hade funnts där!?

Köpte med några påsar hem, men det var inget som jag lyfte ögonbrynen för...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp