Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 9 till 16 av 67
    Jag har fått priser på Ponte Vecchio för er som är intresserade.

Skicka PM!

Citat Ursprungligen postat av mikfri Visa inlägg
    Jag har fått priser på Ponte Vecchio för er som är intresserade.
    Skicka PM!
    Varför inte posta dem här så kan alla ta del av priserna?

Jag är också nyfiken, även fast jag inte planerar köpa!

Hej!

Jag tänkte att jag skulle ha lite mer kött på benen innan jag postade "offentligt". Men här kommer lite osäkra siffror för alla nyfikna. Som jag förstått det hela måste vi betala svensk moms på dessa priser. Någon som är duktig på importrelger får gärna läxa upp mig lite.

Lusso 1 grupp

ca 750 euro

Lusso 2 grupper

950 euro

PV Export (lackerade sidor)

600 euro

PV Export (rostfria sidor)

650 euro

Jag har som sagt tänkte beställa en Lusso inom den närmsta månaden. Om någon beställer med mig kanske vi kan pressa ner priserna lite. Jag återkommer när jag vet mer om vad som är inkluderat fraktkostnader osv.

/micke

Jag tycker rent spontant det låter dyrt, Bellabarista kräner för £450, dvs ungefär 5500kr enl. forex.
    750€ motsvarar ungeär 7200kr, om man sen ska skatta på det också drar det iväg ännu mer.
    Synd att inte Bellabarista har några inne, verkar ju inte som PV vill sälja direkt till konsumenter?
    Hoppas ni får ihop en bra rabatt, för mig är inte köp aktuellt förrän till vintern tidigast
    La Pavoni Europiccola - Compak k3
    ...man har väl blivit lat

Jag tyckte också att det lät dyrt, särskilt om man jäför med BB:s pris, det kan ju vara så att de fick köpa in ett parti maskiner till ett kanonpris och sålde dem för billigt.

Men om man jämför med vad min BFC kostade så är ju 8000 för en maskin inte så mycket om den håller vad den lovar.

- Tempstabil utan massa flushning
    - Handjagare (jag tycker smaken blir bättre)
    - Tyst (är så trött på vibra pumpen...)
    - Snygg? (Nja.. )
    - Bra skumkapacitet
    - Kontroll över flödet! Jag tycker ett jämnt flöde verkar viktigare än ett jämnt tryck

Personligen har jag kommit underfund med att en levamaskin passar mig bättre och då känns PV:n som ett prisvärt alternativ. Det blev ett väldigt roddigt inlägg. Ledsen är mitt uppe i ett läggning/tvätt/matlagningspass... Ni som vet, vet...

Jo, PV:n har en massa fördelar, det kommer man inte runt!
    Tempstabiliteten är väl den största, det är huvudargumentet öfr mig som Pavoni-ägare. Dock hade jag velat behålla direktverkande spak, som på Pavonin, för ännu bättre kontroll över bryggningen.
    när man läser recensioner på HB så verkar de tycka ventiler, rör och kopplingar verkar lite billiga, detta gör ju inget om det är en billig maskin, men om de tar motsvarande en HX med e61 för den så vill man ju gärna ha motsvarande kvalitet på rör och kopplingar som man får där.

Egantligen borde man maila bellabarista och se om de kommer att få in några framöver.
    La Pavoni Europiccola - Compak k3
    ...man har väl blivit lat

Jag har mejlat Bellabarista och rapporterar i den här tråden när svaret kommer.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •