Stockholm - Lördag 14/6 (16.00)

Henrik

Administrator
Forumpersonal
På Lördag (14/6) tänkte vi testa några olika espressoblandningar som jag köpte under min resa på den amerikanska östkusten. Plats är Espresso 124. Tiden är 16.00. Kostnad... ca 50kr.

Finns inte så mycket kaffe så platserna är begränsade. Skicka ett mail eller PM till mig för anmälan. Blir nog skoj! :)

/ Henrik h.sanden(at)gmail.com
 

josef

Well-known member
jasså det var du som köpte dem. stod där i baren igår och var ganska irriterad över den utsatta tiden i kombinatin med att jag jobbar då. Men jag är inte bitter ;) have fun :D
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Det blir kaffe från:

Gimme! Coffe, NY
Grumpy, NY
Ninth Street Espresso, NY
Murky, Washington DC
Quills, Louisville
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Gott!

Det blev en trevlig träff i Lördags där vi hann testa Grumpy (Heartbreaker), 9th Street (Hairbender) och även två andra sorter som Shane Deveraux från Habit Coffee hade med sig. Totalt var vi ett tiotal deltagare och höjdpunkten var enligt mig Grumpys fantastiska espresso (rostad av NOVO Coffee). Tyvärr hade jag ingen kamera med mig.

På grund av en viss idrottshändelse hann vi inte med de sista och fortsatte därför idag hos SNS Kaffebar och provade oss igenom Gimme!, Murky och Quills. Tyvärr mycket Italien och inga speciella sensationer, men intressant och kul!

Ett stort tack till Espresso 124 och SNS Kaffebar!
 

Bilagor

  • snscoff.jpg
    snscoff.jpg
    183.4 KB · Visningar: 28

Daffy Duck

Well-known member
Det blev en trevlig träff i Lördags där vi hann testa Grumpy (Heartbreaker), 9th Street (Hairbender) och även två andra sorter som Shane Deveraux från Habit Coffee hade med sig. Totalt var vi ett tiotal deltagare och höjdpunkten var enligt mig Grumpys fantastiska espresso (rostad av NOVO Coffee). Tyvärr hade jag ingen kamera med mig.

På grund av en viss idrottshändelse hann vi inte med de sista och fortsatte därför idag hos SNS Kaffebar och provade oss igenom Gimme!, Murky och Quills. Tyvärr mycket Italien och inga speciella sensationer, men intressant och kul!

Ett stort tack till Espresso 124 och SNS Kaffebar!

...och ett stort tack till dig Henrik, som fixat allt kaffe!

De kaffen jag tyckte stod ut var dels en av shottarna på shanes kaffe, som hade en tydlig ton av ädelost! Inte på ett negativt, utan mer ett intressant sätt! Men precis som Henrik säger var nog Grumpys espresso höjdpunkten! En annan som också stod ut var kaffet från Gimme! som tyvärr inte var särskuillt trevligt som espresso, men däremot fungerade mycket bra som cappuccino. Dock var nog cappuccinon "Klabbe me vespan" gjorde på Åres Pop snäppet trevligare! Och tur var väl det, för sablar vad jobbigt det hade blivit om man hade hittat en ny favorit bland amerikanarna! :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp