bil för en espressotönt!

theseal

Kaffeterroristen
Alla ni låssas-töntar här på forumet som åker Passat, V70, golf, SAAB och annat oheligt har nu en jättechans att verkligen steppa upp och ta ert intresse för kaffe, italien och det goda, vackra livet där man går omkring i lite för dyra, lite för små, skitsnygga skor, på ALLVAR!

En snubbe på Alfapower.nu säljer sin skitfina direktörsräcer för en struntsumma.
b_12131761476626.JPG


Bilen är en Alfa Romeo 166 3.0 Super 24V från 2001, en av dom vackraste bilarna i modern tid för er som, som jag, inte har råd att åka Masserati Quattroporte (som MÅSTE vara varje kaffenerds drömbil).

Bilen har all rätt utrustning och dyr service är nyligen gjord, typfel med sliten bakvagn och sonkiga dämpare är åtgärdad, bilen är lagom och smakfullt sänkt så att den blir sådär lagom opraktisk. Den är dessutom utrustad med den manuella lådan, inte den vanligare trista automatlådan, den har också den otroligt vackra skinninredningen i lejonbeige och kan fås med de otroligt vackra Zender sienna 17" fälgar...

Det största felet med denna bilen är värdeminskingen, men den är som ni ser redan tagen, så det finns inget fel med denna bil, bara att köpa.
Kolla in Jeremy Clarkson som är "lätt kåt" på bilen..
http://www.youtube.com/watch?v=jgG1wF7OZn4


länkt till annons:
http://www.alfapower.nu/annons.php?pid=1&annid=3773#


/pappa säl som bruksar en Alfa Romeo 159 och kommer ALDRIG köra en volvo igen och har en ALLVARLIG fablesse för stora 4-dörrars alfor med V6.

PS.. just det , ljudet, från V6:an är kanske det råaste och vackraste ljudet som kommit ur en man-made skapelse..
 

josef

Well-known member
Bilen är en Alfa Romeo 166 3.0 Super 24V från 2001, en av dom vackraste bilarna i modern tid för er som, som jag, inte har råd att åka Masserati Quattroporte (som MÅSTE vara varje kaffenerds drömbil).

Det finns dock folk med pengar. Finns en 22-åring i Jönköping som kör en maserati som VINTERbil, annars en orange Lamborghini Murcielago, som för övrigt är min favoritbil (eller ännu hellre LP640) högt över maseratin (även Lexus LS600h går före).
 

Buffeln

Well-known member
Ja det är en av de vackraste skitbilarna som byggts... Som Jeremy sade i filmen när han visade de kromade grenrören: "When it breaks down..." (inte if!)
Men om detta inte är ett problem för dig - köp!
 

Molarin

Well-known member
Jag har precis beställt en italiensk räser...
...och gjort mig av med grodätarbilen.

Om två veckor står det en Rosso Passionale Fiat Grande Punto 1.3 MJT på garageuppfarten.
Miljöbil - check
snygg som tusan - check
Familjebil - check (om du frågar en italienare)
 

Satyricon

Well-known member
Ne, grodätarna som tillverkar dom bilarna är ju just, grodätare... Är det något du känner att du vill associeras med?

Absolut. Har svårt att tänka mig något annat än en gashydraulisk bil. Man får helt enkelt ha överseende med att fransmännen mest dricker arabicakaffe.
 

Satyricon

Well-known member
Jag har precis beställt en italiensk räser...
...och gjort mig av med grodätarbilen.

Om två veckor står det en Rosso Passionale Fiat Grande Punto 1.3 MJT på garageuppfarten.
Miljöbil - check
snygg som tusan - check
Familjebil - check (om du frågar en italienare)

Det är en fin kärra det också.

Fiat avancerar i norr, men tyvärr är Lancia ännu ett tynande märke i Sverige. Annars tycker jag de gör rätt schysta grejer, lite retrostuk.
 

Buffeln

Well-known member
Fiat har helt klart ryckt upp sig senaste åren och jobbat bort mycket av sitt dåliga rykte. Jag tittade lite på en Fiat 500 igår. Riktigt skön retrodesign! En liten Fiat är ju också det som funkar bäst i Italien pga alla trånga gränder i städerna. Molarin ligger nog i detta fall närmast det "riktigt italienska", även om grande punto kanske i så fall är lite för stor. ;)
 

Buffeln

Well-known member
Jag kan gärna lämna plats på garageuppfarten för vilken modell som helst om den har en stegrande häst på motorhuven, eller en tjur, eller en treudd, eller... :blush:
 

doppio

Well-known member
Ända sedan jag var på lanseringen av 500:an på Piazza del Popolo i Rom så har jag varit svag för den bilen.

2572322681_d5e96f269c.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp