Tänk om alla kaféer serverade bra kaffe!

tureflyttar

Well-known member
Funderade lite kring kaffekultur...

I morse skulle jag ta tåget till Stockholm samt göra några ärenden innan. Så jag kände att jag ej hade tid att sätta på maskinen och göra rent den ordentligt efter. Blev därför ingen morgonkaffe hemma. Hade dock lite tid mellan ärendena så jag tänkte ta morgonkaffet på stan. Men jag blev kallsvettig då jag insåg att jag ej skulle hinna ta kaffet på något ställe jag visste serverade bra kaffe. Jag kanske skulle behöva köpa kaffet på 7-11 eller något liknade (ve och fasa). Då började jag fundera över sydligare länder där man kan räkna med att få en godkänd kaffe på vilket kafé man än går in på. Vad fantastiskt detta vore!

Men om detta var fallet skulle den fantastiska specialkaffekultur som finns på olika håll i Sverige skulle funnits då? Behövs ”misär” för att skapa en motreaktion? Vilka krafter har spelat in i denna kaffebom? Är det Matts på Da Matteo enträgna kämpande, Arla med ”latte trenden” eller kanske riktigtkaffe.se som har bidragit till att man kan få en himmelsk smakupplevelse på vissa kaféer? Vad tro ni? Hur väcktes ert kaffeintresse?

Hur slutade mitt sökande efter morgonkaffe då? Jo ett ärende var på Arbetsförmedlingen på Kvilletorget (för att skriva in mig efter studierna). Då insåg jag att jag kunde gå bort till Ättestupa kafé innan AF öppnade och pröva kaffet där.

Historien slutade lyckligt :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp