Nån som vill köpa en GS/3?

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Det är bara en kontakt som kopplas ur så den är enkel att sätta i igen om man vill göra mjölk nån gång.

/AA

En kontakt som kopplas i/ur?

Du menar väl en knapp/strömbrytare som läggs till någonstans? Känns som en rätt B-lösning om man ska stoppa i och dra ur kablar.
 

AA

Skottjägare
En kontakt som kopplas i/ur?

Du menar väl en knapp/strömbrytare som läggs till någonstans? Känns som en rätt B-lösning om man ska stoppa i och dra ur kablar.

Maskinen designades inte med tanken att man skulle kunna slå av/på ångkokaren men vill man göra det ändå så får man dra kontakten som sitter på elementet.

/AA
 

MartinForsberg

Well-known member
Om du ber snällt kanske du kan få en snyggare lösning med en brytare monterad någonstans som bryter värmelementet så det slipper att bli något ingrepp i maskinen för att koppla in/ur det!?
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Eller dra en sladd som går till en strömbrytare som sätts på valfritt ställe. Verkar bekvämare. Om det nu inte finns något skäl till att det inte skulle gå att göra så förstås...
 

AA

Skottjägare
Han är inte så pigg på att sätta dit en knapp och göra det till en permanent lösning då man tappar funktionen med det förvärmda vattnet som går via ångkokaren till kaffekokaren samt att utan ångkkokaren igång så blir inte maskinen speciellt varm(!) och då kommer kopparna vara för kalla när man skall använda dom.

Att jag skulle koppla ur elementet var bara en tanke jag lekte med.

/AA
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Han är inte så pigg på att sätta dit en knapp och göra det till en permanent lösning då man tappar funktionen...

Hmmm, då tycker iofs jag att dra ur sladden-metoden känns mer som en permanent lösning än att flippa på en knapp... Men om man sänker trycket som sjutton i ångkokaren, och isolerar den massor? Då sparar du el, men tappar iofs koppvärmarfunktionen...

Skulle du ha en ångvissla? :)
 

AA

Skottjägare
Kees meddelade i måndags att min maskin beräknas vara klar för avhämtning/leverans i slutet på november. Skall bli spännande att se om funktionen motsvarar utseendet!

Bara så ni vet! :D

/AA
 

Anders

Well-known member
Har lite funderingar.

Eftersom brygg-grupp och mkt annat är egenutvecklat på nya Speedstern, hur hanterar man egentligen underhåll och service? Räknar du med att kunna göra det mesta själv?

Sen rotorpumpen. Är den friliggande (dvs sitter utanför maskinen), eller intern?

Hittade en video med nya Speedstern i en tråd på homebarista, dock på holländska tyvärr.

http://www.youtube.com/watch?v=tj0vzbTpQJc

Den skapar ju ett osant habegär den där pjäsen. :p
 

AA

Skottjägare
Eftersom brygg-grupp och mkt annat är egenutvecklat på nya Speedstern, hur hanterar man egentligen underhåll och service? Räknar du med att kunna göra det mesta själv?
Det underhåll som maskinen kräver klarar jag själv. Går något sönder får jag skicka ner den om jag inte själv kan byta/laga delarna.

Sen rotorpumpen. Är den friliggande (dvs sitter utanför maskinen), eller intern?
Extern pump så det blir tyst och vibrationsfritt!

/AA
 

Anders

Well-known member
Tror halva forumet här är intresserade av din GS/3:a, AA.

Lägg upp den på tradera eller ngt så får vi buda ikapp ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp