RiktigtKaffe Live Forum - Göteborg 1 juni

Pac

Maskindoktorn
Fjärilar, fjärilar....

Idag praoade jag bakom baren. Har känt min första barista-shake! Fasiken att man ska bli nervös när det är skarpt läge, jag trodde faktiskt inte det...

...Men jag känner mig lugn inför nästa söndag.

Ja ja, vi skall nog få upp dig på tå igen. :D
 

theseal

Kaffeterroristen
HTML:
<OBJECT ID="MediaPlayer0" WIDTH=371 HEIGHT=332

   CLASSID="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"

   STANDBY="Loading Windows Media Player components..."

   TYPE="application/x-oleobject">



   <PARAM name="autoStart" value="True">

   <PARAM name="filename" value="webcam_0.wvx">



   <EMBED TYPE="application/x-mplayer2"

      SRC="http://www.statua.se/webbcam/webcam_0.wvx"

      NAME="MediaPlayer0"

      WIDTH=320

      HEIGHT=285>

   </EMBED>

</OBJECT>
 

Musicman

Well-known member
Så nära...

...men ändå så långt borta....Snart är det den 1 juni och jag är i Göteborg och skall imorgon ut på lite espressorace i sköna staden. Dock är det dop för min systerdotter på söndag klockan 12 så jag missar gästaspelet tyvärr. Hoppas ni som åker dit blir nöjda och får njuta av Molarins färdigheter!
 

Molarin

Well-known member
Heading for Gothenburg!


Nu ser ni till att komma ner till stan trots att det blir 40°c och vindstilla! In i Grandpassage med er!
 

MaZ

Well-known member
Ja jävlar...

Jag är "one toke over the line" känner jag. Så fort man ställde ner koppen så dök det upp en ny. :eek:

100% robusta var väldigt intressant iaf, inte alls som jag trodde och väldigt olika beroende på dosering. Gott!

Fick mig en 100% arabica som inte var damparfym också, klart oväntat! ;)

Nu har ni mindre än en timme på er, skynda!
 

wesaft

Well-known member
Det var jättegott med 100% robusta idag.

Det här kommer låta konstigt men: Synd att det var så bra väder idag.
 

Molarin

Well-known member
Tack alla som dök upp. (Maz, Càphêhơi, pac, wesaft, cheffalo) Tack också till plind som visade det goda omdömet att välja en date istället för att låta kaffenörderiet ta över... :)

Robustablandningen rann fint och det är spännande att låta folk jämföra kaffen. Del Doge rosso smakar fanta (blaskig apelsin) efter en robusta-ristretto.

Vill passa på att förtydliga att jag på intet sätt är knuten till Mahogny mer än att jag gillar stället och folket som jobbar där. Och varje dag med praktik bakom disken är en dag närmre en riktig kaffebar i Borås...
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp