Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 9 till 14 av 14
    Citat Ursprungligen postat av Bender Visa inlägg
    eller så råder det grappa säsong hos Rancilio som aldrig förr.
    Ja, det har varit mycket Rancilioproblem här på forumet på sistone...

Har aldrig tidigare hört om detta problem, men en sak jag hört är att just Silvian har lite olika karakteristiska ljud från maskin till maskin. Men det kan ju också vara så att något är knasigt. Rekommenderar att du hör av dig till återförsäljaren och hör efter vad de har att säga.

Lycka till

Senior Member Larges avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ljudet kommer inte från ångröret då ? Isf tighta till ångvredet.
    Annars kan det, som tidigare nämnts, vara läckage på någon ledning. Lämna in med en detaljerad och tydlig felbeskrivning så att teknikern lätt kan återupprepa problemet.

Jag känner inte igen just det ljudet men min har också en hel del egna ljud för sig, speciellt då den stått på länge och lampan tänds, i början var min dock mycket tystare men efter man kört in den så började lite ljud dyka upp, som Faktor skriver så verkar det vara lite olika ljud från maskin till maskin.
    Hur som helst så funkar maskin utmärkt och jag oroar mig inte.

Samma gäller för mig, när den stått och blivit varm kan den låta ganska underligt. Dock inte särskilt högt

http://www.riktigtkaffe.se/showthread.php?t=4447 här finns det folk som upplevt samma sak..

http://www.riktigtkaffe.se/showthread.php?t=4447 här finns det folk som upplevt samma sak..
    Ahhh! det lugnade mitt stressade hjärta.. tack brunsvagen !

Det bör förresten tilläggas i tråden att jag får till väldigt bra koppar med Miss Silvian, vill bara checka av så att det inte får några konsekvenser kanske lite längre fram. Ska också för säkerhetsskull kolla av med Lilla Kafferosteriet, där jag handlade den, eller något serviceställe att det är ok och inget man bör vara orolig för.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •