Köpenhamn & World Barista Championship - Vilka ska med?

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Om en månad så drar World Barista Championship igång i Köpenhamn (19-22 juni). Förutom diverse tävlingen verkar det också finnas en del intressanta utställare på plats och även spännande föreläsningar (om man har pengar).

Vilka funderar på att åka dit?

Jag tänkte också höra efter om det finns några i Stockholm, eller i närheten, som har lust att samåka ner? Kunde också vara trevligt att göra ett par besök på kaffebarer under vägen dit och hem. Finns det något intresse?

http://www.scae.com/conference/information/general-information/
 

josef

Well-known member
jag vill verkligen dit! Vet inte riktigt hur det ska gå ihop med allt runtomkring bara. Kommer inte kunna bestämma mig på ett tag.. Blire av samåker jag gärna.
 

alexanderruas

Well-known member
jag skulle gärna åka men vet inte om jag "får det för frun och barnen"!
bara tävlingen lockar inte lika mycket men om det är mässa, utställning och föreläsningar låter det MYCKET spännande!
var hittar man mer info?

a
 

Axel

Well-known member
Kräm Crew åker dit tillsammans med Crew Koppi! Stenis hänkar säkerligen!
 

AA

Skottjägare
Håller med Ruas, mässan är det som lockar! Grymt mycket feta prylar på samma ställe. Jag tror jag gör bäst i att lämna kortet hemma annars kommer man väl hem med en 5-gruppare eller nåt. :D

Jag drar dit på torsdagen och spanar in tävlingen, Coffee-in-good-spirit, som skall hållas då och mässan. http://www.world-coffee-in-good-spirits-championship.com/

Om någon planerar att åka dit den dagen så säg till så kan vi mötas.

/AA
 

alexanderruas

Well-known member
vet ngn var man hittar listan på kurser, föreläsningar, koppningprovning mm....?
hur vet man vad som kostar och vad som är gratis?

a
 

josef

Well-known member
Någon som vet i vilken ordning de tävlande tävlar? I alla grenar helst. Hittar inte någon sådan info. Kanske inte är klart än?
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Hello!
Ar just nu pa en lite resa i staterna, sa hinner inte kika i forumet sa ofta. Men ar det folk fran stockholm eller pa vagen ner som vill aka ner sa vore det kul och smidigt att samaka. Jag har bil och kor garna. Verkar som sagt vara en hel del kul dar nere!
 

Englund

Well-known member
Tänkte bara tipsa om att vi fått hem några påsar av ett kaffe från Estate Coffee som ger 50% rabatt på inträdet om man visar upp påsen vid entrén. Kaffet (San Agustin som är riktigt trevligt) kostar 78 kr, och inträdet 150 DKK = Kaffet blir gratis :)
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Verkar inte finnas så stort sug på att verkligen åka ner? Antar att midsommarhelgen inte var den bästa timingen.
 

AA

Skottjägare
Nån från Malmö/Skåne/Världen som skall över till Köpenhamn på lördagen?
I så fall vore det kul att träffas och snacka kaffe.

/AA
 

Tumadre

Active member
Någon som vet var man kan köpa biljetter och hur mycket det kostar?
Har googlat runt men inte hittat något, och det är bråttom!! :)
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Det ser ut som om onlineförsäljningen av biljetter är stängd. Men enligt sidan så går det utmärkt att köpa på plats. Kan väl knappast bli helt utsålt.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp