Köpenhamn & World Barista Championship - Vilka ska med?

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Vore ju strålande om vi kunde packa in 3-4 pers i en bil och åka ner. Men ser lite mörkt ut just nu... Jag har i alla fall kikat på flygbiljetter och funderar på Lördag morgon till Måndag morgon. Kostar 1073kr, vilket är ganska bra. Blir nog så.

Uppdatering: På Lördag 8.00 går mitt flyg ner till Köpenhamn och tillbaks Måndag 8.50. Ska bli riktigt kul!
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Det kostar 150 DKK för en dag eller 500 DKK för alla fyra. Workshops kostar 600 DKK och Barista party 105 DKK.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Det går att köpa biljetter på plats och jag kan knappast tänka mig att det skulle bli slutsålt.
 

Bastian

Member
Lite pics

Hoj hoj. Ja passa på nu kaffenördar, ett sådant här tillfälle att få gotta in sig i kaffeverksamheten kommer inte igen den närmaste tiden.

Är hemma i uppsala igen efter första dagen på wbc med BFT-gänget, hade kameran i högsta hugg men blev så ivrig att smaka kaffe och tjata med folk att jag helt glömde bort att ta bilder.

Här kommer dock några publikationer när minnet återhämtade sig i koffeinstinnet:

Visa bilaga 1851
För att invänta resten av gänget spatserade jag köpenhamn i jakt på guldgruvor. I en romantiserad dröm att alla danska cafer ska ha hög standard på sitt specialkaffe pinpontade jag en bistro i jakt på en perfekt cappuccino. Mina drömmar slogs snabbt i kras. Bra service, trevliga tjejer, men noll kaffeintresse. Hoppas kvaliten höjs väl inne på mässan.

Visa bilaga 1852
Oksnehallen! Hem för "Wonderful coffee copenhagen" denna helg.

Visa bilaga 1853
Dags för ny kafferost?

Visa bilaga 1854
Ett fint framförande från norges finalist. Beklagar mörkret, resterande bilder väl inne i tävlingsområdet är mest sudd. Nyfikenheten går dock att törsta på World Barista Cups websida för streamad film.

Visa bilaga 1855
Till slut fick vi den cappuccino som vi förtjänade, lycka!

Har varit vaken sedan 4 imorse då jag påbörjade min kafferesa, så just nu står det still när det gäller att återberätta. I stora drag oerhört kul, varierande kunskap och passion i dom olika montrarna och massa massa kaffenördar!
 

Bilagor

  • wbc1.jpg
    wbc1.jpg
    13.7 KB · Visningar: 16
  • wbc2.jpg
    wbc2.jpg
    43.9 KB · Visningar: 7
  • wbc3.jpg
    wbc3.jpg
    55.3 KB · Visningar: 13
  • wbc4.jpg
    wbc4.jpg
    34.3 KB · Visningar: 14
  • wbc5.jpg
    wbc5.jpg
    23.2 KB · Visningar: 16

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,721
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp