Stockholm Non solo bar!

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Non Solobar

Nya ägare läste jag på hemsidan för ett tag sedan. Har inte hunnit besöka baren sedan ägarbytet. Nån kanske har varit där senaste tiden och kan ge en kommentar?
 

mb

Active member
Det är fortfarande lika hög klass på kaffemakandet, dessutom bjuder baristorna alltid på lite latteart.
 

von Thor

Kaffevision
stämmer stämmer. vonthor ärå stammis där. mycket är sig likt, Moak, barmeny och så vidare. De hade bud på en nytrimmad lamarzocco, de testade den ett tag men den var antagligen för dyr. Så det blev en vega. Dock har de en väldigt cool kvarn vid namn capriccio tror jag. En portionskvarn som levererar ner exakt mängd kaffe, bara trycka på knappen. Tror den maler en dubbel på 2s.
 

Molarin

Well-known member
Kvarnen må vara cool men snygg var den inte.

Både espresson och cappuccinon var dock bra! Precis som hemma fast med en gnutta mer robusta skulle jag tro. Aningen kort eftersmak, annars perfekt! Bra service, trevlig inredning och hyfsat låga priser. (10/20 för espresso och 22 för cappuccino.)
 

NiklasM

Well-known member
Måste nog säga att jag tycker mindre om Non Solo efter ägarbytet, tyvärr.
Förr var det opretantiöst och mer reko. Nu är det väldigt mycket musker, tatueringar och påklistrade leenden. Dessutom är det dyrare.

Trist tycker jag...
 

von Thor

Kaffevision
Håller med. Det känns som att de nya ägarna är nya i branschen. Men på senare tid verkar det som att de har blivit varma i kläderna och slappnat av lite och det har märkts på kaffet. Tycker det blir bättre och bättre.
 

kaleii

Well-known member
Var där i lördags för första gången faktiskt.
Beställde en latte till tjejen och en till mig själv. Frågade om de hade sojamjölk, och det hade de. Helt otroligt :D

Tjejen fick ett hjärta och jag fick små etchade hjärtan. han hällde i mjölken först och kaffet ovanpå, för att sedan etcha de små kaffedropparna i mjölken - riktigt snyggt. Underbart mikroskum, men själva kaffet (Moak?) var lite för karaktärslöst. Hade föredragit lite mer bett. Här smälte det mest ihop med mjölken.

Men det var riktigt bra ändå. Jag blev alldeles glad efteråt :)
 

Lars

Well-known member
Kommer att vara i Stockholm några dagar och kommer naturligtvis att försöka få till ett besök här. Återrapporterar i slutet av veckan.
 

NiklasM

Well-known member
Lars - Se till att få in ett besök på Nero, som ligger ett stenkast från Non Solo. I mitt tycke ett bättre ställe.
 

Lars

Well-known member
Jag var på besök idag tillsammans med sambon och en kompis. Det blev en enkel espresso. Var inte helt nöjd med den. Moak (denna blandning 70/30) tycker jag är god med mjölk, men som espresso är det ingen höjdare. Killen bakom disken berättade att de skulle börja med nytt kaffe om några veckor. Jag fattade inte om de skulle byta eller om de skulle servera den nya sorten parallellt. Han ville inte avslöja vad det skulle bli för något. Jag frågade om det rörde sig om en blandning från ett mindre svenskt rosteri, men det var det inte frågan om. Det skulle bli något italienskt. Håller med om att kvarnen inte var den snyggaste, men den malde ruskigt snabbt.
 

NiklasM

Well-known member
Intressant att se om det blir ngn roligare böna eller om de blivit sponsrade av ex. Monteriva. Hoppas de serverar den nya parallellt då Moak i mitt tycke är oslagbart.
 

Marv

Well-known member
Jag var där i söndags och provade en enkel som var riktigt god, samt en cappuccino som också var mkt bra. Pga tidsbrist tog jag cappuccinon som take-away, så jag förstår att de inte bemödade sig med någon mjölkkonst.
De kör dock fortfarande med Moak som jag förstod det.
 

mrjohan

Well-known member
Jag och frugan drack varsin cappuccino där förra helgen (innan vi åkte ner till Italien).
De var mycket goda! Nästan Solde-klass på dem, och då är det riktigt bra enl. oss. :D

Fortfarande MOAK, ja.
 

jope

Well-known member
Besökte Non Solo idag, de har nyligen bytt till Mehari från Passalacqua, osäker på vilken blandning (finns väll flera?), men förpackningen är ju riktigt skön.

Smaken....överlåter detta till er andra...den var god = jag nöjd.

Mitt första besök, mycket trevlig personal. Jag var där i slutet av lunchrusning men de tog sig lite tid att snacka bönor.
 

mag

Well-known member
Oj, då måste man ju skynda dit... är lite svag för dessa napolitanska läckerheter. (Och för förpackningen)
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,655
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp