Stockholm Non solo bar!

NiklasM

Well-known member
Word.

Non Solo är fantastiskt. I mitt tycke kanske bästa uteplatsen i Stockholm, som dessutom har bra kaffe!

Mja, andelen rökare på Non Solo tenderar att vara högre än på andra ställen av ngn anledning.
Helt ok att röka utomhus, men jag väljer annan uteservering. Neros exempelvis. :)
 

jojo

Well-known member
De har nu inte längre något passalacqua kaffe kvar på non solo.. J&N la bomba och 5 estate.. men jag föredrog passalacqua...
 

jojo

Well-known member
Nya maskiner på Non Solo. Två stycken Dalla Cortemaskiner... kaffet? Inte gott... blek crema och lite blaskig smak..
 

Coffeehead

Well-known member
Jag var där härom dagen senast, det är nya ägare som lånar maskinerna utav J&N, om jag förstod rätt så är det samma killar som äger Muggen på söder. Danne, en av de gamla ägarna verkar dock vara kvar, har sett honom bakom baren vid flera tillfällen.
 

icecream

Member
grabbara har sålt till killarna som äger muggen på götgatan. affären gick igenom för några veckor sedan har jag för mig. danne kommer att stanna kvar tills han känner för det tror jag.
 

Marv

Well-known member
Jag var där en kortis igår. Tror att han sa att det var Burbon Jungle de har i ena kvarnen, och i den andra 5 Estate. De har en ny egen blandning som är på gång. Precis nyrostad ligger den och mognar och kommer att börja användas om några dar.
Burbon Jungle var helt OK, mustig men ändå med en liten fruktighet med ett litet bittersött bett i eftersmaken.
 

fadervår

Member
Varje gång jag varit där de senaste månaderna har kaffet smakat sumpaktigt och bränt. Nonsolo är grymt överreklamerade enligt mig.
Riktigt trist personal också, förutom den korthåriga tjejen som är hur trevlig som helst, någon annan borde anställa henne!
 

Coffeehead

Well-known member
Det är nu andra gången på lika många år som de har bytt ägare. Tidigare var detta ett bra ställe med garanterad kaffe kvalitet men nu går det tyvärr bara utför. Det bästa vore om någon tog tag i stället och gjorde en ordentlig re-make och tog tillbaka det gamla tänket med kvalitet i första hand då skulle det kunna bli bra igen. Med nuvarande ägare kommer detta snart att vara som vilket dussin fik som helst.
 

Coffeehead

Well-known member
Exakt, de nya ägarna har det mesta nytt förutom några i personalen. Det går dock inte att bortse ifrån att de sen tidigare driver andra ställen där volym och kvantitet går före kvalitet i många lägen.
 

Illern

Member
Tyvärr inte en aning men jag hörde att de förra ägarna till Non Solo Bar har öppnat ett nytt ställe i närheten av Centralen. Någon som vet vad det heter och tycker något om det?
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp