Stockholm Non solo bar!

Cheffalo

Hedersmedlem
jope sa:
Mehari från Passalacqua, osäker på vilken blandning (finns väll flera?), men förpackningen är ju riktigt skön.

Nej, ganska solklart. Mehari är en av "blandningarna", så står det Mehari på påsen de använder så är det Mehari de använder. 8)
 

treefinger

Well-known member
Detta ställe gav mig den bästa enkla på min lilla sthlms-turné. Av Nero, Mojo, Sosta och Non Solo Bar tycker jag att detta kaffe smakade bäst. De fick till en riktigt härligt trögflytande enkel, nästan lite oljig känsla i munnen.. uppkäftigt kort o fin.

Kudos till Non Solo Bar med andra ord. Trevlig personal även här!
 

von Thor

Kaffevision
Verkar som att Treefinger har haft en liten Stockholm-sightseeing! Kul att du hittade till alla ställena!
 

treefinger

Well-known member
Japp.. tackar som tusan för vägbeskrivningen Von Thor, jag behövde bara liiite extrahjälp för att hitta rätt :)

Laddar redan till nästa kaffeträff i sthlm!
 

Massiv

Massivo utan o
Non Solo e stabila tycker jag med.....trevliga människor som jobbar där och gott kaffe,kan inte klaga då!!
 

treefinger

Well-known member
Besökte detta ställe två gånger, en lördag och efterkommande söndag. Grymt stabil kvalitét. Den enkla espresson smakade precis så oljigt härlig som man önskat sig. Dag nr.2 beställdes en dubbel ristretto istället för en enkel espresso, något som visade sig helt onödigt i och med att de enkla skotten var så brutalt bra att det inte fanns någon vettig anledning att köra ristretto.

Pricken över i:et var att de som stod intill mig och min vän som beställde cappuccinos fick duktig art på sina koppar.. ett riktigt fint hjärta följt av ett brutalt stabilt löv. Sjuk precision. Jag höll faktiskt på att tappa hakan när jag såg symmetrin.

Non Solo Bar jämte Mellqvists är helt klart mina favoriter i det här konkurrenstäta området.
 

Espressino

Active member
Var inne idag för lite kaffe, och Non Solo har blivit bättre sedan bönbytet. Moak har aldrig varit min favorit, men Passalaqua är ett trevliga, och oftast verkar det som, färskare kaffe. Kanske Dolk som säljer kaffet i Stockholm har hårdare krav på färskheten än gänget bakom Moak. Bra smakar kaffet i alla fall. Och killarna har definitivt blivit bättre på Latteart sedan starten. I mitt tycke ett av de fem bästa i stan.
 

treefinger

Well-known member
Håller med dig espressino, jag kan nog sträcka mig så långt att jag har fått den bästa espresson i Stockholm just där. Men då har jag inte varit på alla "bra" ställen heller..
 

Wasse

Well-known member
Nu har även jag besökt detta ställe. Var ju riktigt gott måste jag säga. Och "arten" på andra latten jag tog var riktigt vacker :)

Stället var kanske lite för "trendigt" på ett Stockhomlskt sätt för mig, men what the hell :)
 

kafei

Well-known member
Idag var jag där för första gången på några veckor. Det första jag la märke till var att de fått nya kvarnar (La Marzocco). Ballt.

Nyhet nummer 2 var att de nu mer endast verkar köra med blandningen från Haugaard ("nr. 10") och inte med Passalacqua Mehari. Bra tycker jag. Nyrostat är bra.
Drack en enkel espresso som var god, men kanske inte ett hundraprocentigt skott... Det kanske tar ett tag innan de "kört in sig" med de nya bönorna, och kvarnanra.
Blandningen verkar vara riktigt fin, ska bli kul att dricka mer av den snart.
På bardisken stod en liten skyllt som talade om vad för bönor blandningen innehöll, det är alltid väldigt uppskattat måste jag säga!
 

mikfri

Well-known member
Hej alla kaffevänner!

Jag hade en sån fantastiskt trevlig kaffeupplevelse på non solo bar idag att jag känner mig tvungen att dela med mig.

Tog en lunch runt odenplan idag och besökte ovan nämnda kaffebar: vilken upplevelse!

Först ett kanonfint mottagande av tre (!) leende baristi bakom baren (hur ofta får man inte vänta på att få ögonkontakt..). Sedan en riktigt bra lunch följt av två fantastiskt fina kaffe på FTO. Super bemötande, bra mat och såklart kanonkaffe!

Gå dit om ni inte redan har gjort det!

mvh

Micke (som inte får betalt för att skriva det här... :) )
 

Musicman

Well-known member
Yo,

Kan bara hålla med - grymt stabilt ställe med finfina luncher och gratis wlan och naturligtvis bra kaffe!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp