Forumträffen i Örebro, 11 maj på BaraVara

Stefan Böna

Mr Microtext
Så har den då gått av stapeln. Den första (?) forumträffen i Örebro. Närvarande var Tobias, vanhoffen, Joakim samt undertecknad. I strålande solsken, med blott en lätt bris tillfälligtvis, avhandlades ämnen i rasande fart. För min egen del handlar det nog om ett uppdämt behov av att få tala med likasinnade IRL; det var som en mental lisa för själen denna träff. Kanske gjorde en viss - dock ej uttalad - tidsgräns sitt till också. Hur eller hur var det väldans trevligt och förhoppningarna om fler sådana här träffar finns definitivt!

Vi talade om rostningar, maskiner, resor, bra kontra dåligt kaffe, prisbilder, löner och framtiden. Bland annat. Jag sådde ett litet frö angående en tripp till Stockholm bara över dan. Joakim hade tydligen en del folk på jobbet vilka visat intresse för espresson. Någon sorts introkväll för dessa föreslogs och både maskiner och plats finns i dagsläget.

Det finns, således, både idéer och vilja till framtida träffar och event! Väldigt trevligt att det definitivt inte är dött i Örebro! :cool:

Tillägg: Talade som hastigast med Matteus idag och han sa att det inte alls var Zoegas i gästkvarnen utan Harraren. Espresson var god, men Harraren måste ha stått till sig rätt rejält, eftersom det inte alls smakade som jag minns den...

rLmaXNyTK.jpg

Undertecknad och Joakim i full färd att smaka av espresso på J&Ns Etiopien Harrar Longberry.

IvwpjJKgD.jpg

Joakim lyssnar på vanhoffen och Tobias, som konstaterar att kaffet var gott.

mBeDPMEhQ.jpg

En dubbel - min dubbel - på J&Ns Etiopien Harrar Longberry. Riktigt gott som gärna repriseras.

//Stefan (som fick en väldans fin avslutning på sin födelsedag; tack ni som var med)
 

djneo

Well-known member
Ni verkar ha haft trevligt, jag ansluter gärna nästa gång om det passar bättre in på tiden.

Vore coolt att åka till s-holm och botanisera i kaffe.:)
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Kanske ute och cyklar nu. Men är det inte så att J&N Harrar har bytt skörd. Har också upplevt stor skillnad mellan den påse jag köpte i höstas och den Harrar jag drack sist. Tyvärr en försämring enligt min mening.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Kanske ute och cyklar nu. Men är det inte så att J&N Harrar har bytt skörd. Har också upplevt stor skillnad mellan den påse jag köpte i höstas och den Harrar jag drack sist. Tyvärr en försämring enligt min mening.

Inte omöjligt, men det lät på Matteus som om han bara skulle mala ur kvarnen innan han bytte till Zoegan. I mina öron lät detta som att det var sista slatten Harrar...

//Stefan (som, när han ser bilderna, inte heller känner igen creman)
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp