La Scala Butterfly eller Quick Mill anita

SWEwillow

Well-known member
Hej

Funderar på att köpa en nya maskin vilken av dessa rekommenderar ni samma prisklass på dom

och funderar på denna kvarn med Eureka Mignon


vad säger ni mvh Peter
 

Fabian

Well-known member
Varför inte satsa en bra slant på kvarnen också? Ska man har en bra maskin så bör man ju ha en riktigt bra kvarn, så maskinen inte blir lidande.
 

SWEwillow

Well-known member
Är inte Eureka Mignon en bra kvarn har funderat länge på en rocky med men många här inne verkar ha problem med den,funderat på en minoka 203 med . Eller skall man satsa på en billig espressomaskin och som alla tycker är bra rancilio silvia maskin istället för en butterfly eller anita?

mvh Peter
 

Yirgacheffe

Well-known member
Självklart kan man köra en Eureka till Anita eller Butterfly med ett mycket bra resultat. Kör själv med en Anfim hemma, vilket kan klassas som likvärdigt. Vad det gäller maskinerna så är nog den största skillnaden smaken. De flesta E61hx-maskinerna är rätt jämna så man kan mer eller mindre ta den man själv tycker om eller priset blir bra på.
 

shogun

Well-known member
Köp du en Eureka. Den är riktigt bra och användarvänlig. Enligt min egen erfarenhet så är den klart bättre än Rockyn som också är ett bra val. La eller Anita? Kan jag tyvärr inte hjälpa dig med eftersom jag inte testat någon av dem. Det enda jag vet är att QM Vetrano är en grym maskin.
 

Tobbe_L

Well-known member
Har en Butterfly o den funkar fint.
Har inte haft något större problem med den. Nätbrytaren har lagt av en gång det är allt.
Annars bara normalt underhåll..
QM Anita har jag ingen erfarenhet av så där kan jag inte uttala mig.
 

Que Sera Sera

New member
Jag planerar att köpa en Butterfly och en Mazzer Mini som uppgradering från min gamla Super Giada. Är bra sugen på den!
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,672
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp