Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 34

Var köpa kaffebönor i Göteborg?

Vilka är era favvoställen att köpa (vilket) kaffe?

Jag bor i majorna/sandarna och vill hitta ställen någorlunda nära mig. Jag känner till majornas te- och kaffehandel på karl johansgatan, de säljer Johan&Nyström bl.a., de verkar väldigt välsorterade. Sen upptäckte jag att Allt i video/godis borta vid kungssten, mitt emot Nöjds konditori, säljer Kahls på lösvikt. Provade en påse Inferno som dessvärre verkade ganska gammal/torr de har väl ingen vidare omsättning där. Men det måste finnas fler som säljer bra kaffe??

Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Marmelad på Mariagatan 17 säljer iallafall sin husblend "M.ito" och har nog även lite kvar av Karins tävlingsblend "Karin Krusmynta". Skynda fynda!

Du kan köpa lösvikt av Bar Italias ( Prinsgatan ) kaffe, kommer inte ihåg vad det heter just nu men det brukar smaka gott när dom gör det där i alla fall. Inte i majorna direkt men i alla fall gång avstånd.

Finns en liten butik som jag tror heter Göteborg Kaffe & Tehandel. Ligger precis bredvid Järntorget. Bland de första butikerna på Haga Nygata om jag inte minns fel. De har inte gigantiskt utbud, men en del finns det iaf.

Strax innan Chapmanstorg på hörnet vid Shell

ligger det en Té och Choklad affär som har ett litet urval.
    QuickMill Andreja Vetrano (r), Ascaso Dream Aluminium, Demoka M-203, Passalacqua, Caffè Mauro De Luxe, Miscela d'Oro Gran crema 80/20

Det finns massvis med ställen; Bar Centro, Kaffemaskinen, DaMatteo, Mauritz, Ezzenza, Willys, Orienthuset,... med flera, med flera.

Cool Men frågan var ju nära honom i Majorna

eller hur?
    QuickMill Andreja Vetrano (r), Ascaso Dream Aluminium, Demoka M-203, Passalacqua, Caffè Mauro De Luxe, Miscela d'Oro Gran crema 80/20

Tack Init13

Tack för alla tips! Marmelad är mitt favvocafé och jag är där ofta, har missat att man även kunde köpa deras bönor

Citat Ursprungligen postat av Init13 Visa inlägg
    ligger det en Té och Choklad affär som har ett litet urval.
    Du menar kanske Majornas te- och kaffehandel som jag nämner i första inlägget?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •