Någon grym på wordpress?

Molarin

Well-known member
Håller på med ett spännande projekt. Hade tänkt bygga en turistguide om min favoritö Marstrand. (Eftersom jag fick tag på domänen www.marstrand.nu) Jag vill använda Wordpress och köra på standardtemat (precis som Dan Stenqvist) men såklart med lite modifieringar och plug-ins.

Skulle behöva någon att bolla idéer och snacka php och html med eftersom jag behöver koda över min förmåga... :)

MSN: david@riktigtkaffe.se
ICQ: 4329871

(Har just börjat med sajten så ännu är den inte mycket att hänga i granen.)
 

mts

Well-known member
wordpress är magiskt och väldigt väl dokumenerat i codexen, men hojta till om det är ngt så kanske jag iaf kan svara på det, var tidigare rätt insatt men nu har det ebba ut.
 

doppio

Well-known member
Wordpress är rätt tacksamt att jobba med, om du ska lägga in egen kod så rekommenderar jag att lägga in den i en widget, extremt smidigt. så slipper man in å pilla på lägre nivå.
Tror att det i nya Wordpress finns stöd för det direkt, annars så finns det plugins som fixar så man kan lägga in php i sina widgets.
 

josef

Well-known member
lättare att arbeta med än blogger? Jag börjar riktigt tröttna på blogger, knöligt att koda..

och jag tror inte jag är lämplig som bollplank i kodning, lärde mig aldrig php, bara html, css och java, och det har börjat ebba ut för mig med..
 

Molarin

Well-known member
Nu ligger det en liten tillfällig guide uppe. Vet inte hur länge den är kvar för Marstrands företagareförening har hört av sig och vill köpa domänen.

www.marstrand.nu
 

MartinForsberg

Well-known member
Sälj domänen och hemsidan dyrt, för om de inte hängt med själva så får de betala tycker jag om de vill ha ensamrätten till "Marstrand" - annars tycker jag du kan behålla domänen som ett litet lärande exempel för dem och som ett kuttersmycke för dig.

Du kan ju alltid sälja den senare eller bara låta den vila!

Annars var det mycket snyggt och informativt tycker jag!

Gillade särskilt länkarna/teman om "gratis" och "glass" - båda är lika goda!

Skrattade mycket gott åt texten om Arvidssons: "Hos bröderna Arvidsson på kajen kan du köpa mer än fisk." - kan man köpa en "Torsk" som vid Fiskekyrka i Göteborg?

Saknade bara länkar om "karta" och "hur man hittar hit om man inte är Göteborgare eller från västkusten!"

Och så undrar jag varför storleken på typsnittet och typsnittet ser ut att variera i menyn till höger!?
 

MartinForsberg

Well-known member
Skrattade så jag grät åt http://www.marstrandsit.se/ hemsida där de beskriver vädret med "Diagram en vecka bakåt" på länken "Diagram" på deras hemsida - de ligger ETT ÅR OCH EN MÅNAD PLUS EN VECKA FRAÅT - sidan visar vattentemperatur med mera för September månad (09) 2007 just nu - liiiiiite sen uppdatering kanske!!!!!

Sedan har de länkar till "Danmaks Meteorologiske Institut" utan "r" i Danmark.....

så sälj inte till dem, de verkar inte ha koll!

Texten på sidan "Hur fungerar vädersidan" borde bestå av ordet "Dåligt!"..... :huh:

Du borde kanske köpa deras hemsidor och få ordning på dem?!?!?!?
 

mts

Well-known member
jag tyckte marstrands IT har en fin sida! den gör mig glad och minns hur webben en gång var, saknar bara <blink> för den totala multimediala upplevelsen!

... sen går det ju inte att låta bli att skratta åt "googles bro" :)
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,654
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp