Isolerad pressokanna

johan99

New member
Är på jakt efter en isolerad pressokanna men har inte lyckats hitta någon.
Gärna en som är lite tålig också då jag ska ha den i båten.
Behöver lite tips på var jag kan finna en.

Hälsningar
Johan
 

AA

Skottjägare
Trevligt om påtåren är varm...?

Självklart! Ibland tänker man inte på att det finns folk som inte gör exakt som en själv. Man blir lite "blind" på på möjligheter.
Skall man låta kannan stå ute medans den drar och det är väldigt svalt ute så är det givet att man vill ha en isolerad kanna.

När kannan väl är pressad slår man givetvis över den på förvärm termos om man vill ha en slurk lite senare.

/AA
 

johan99

New member
Det är väldans bra med en isolerad kanna om man är ute på sjön, allt varmt svalnar så snabbt när det blåser lite.
Å då har man inte tillgång till så mycket varmt vatten att förvärma en termos med :)

Bodum kolombia kannan känns lite stor för att ha å våran lilla båt, men det kanske kan bli till att ha den hemma.

Tack för tipsen så här långt.
// Johan
 

zix

Well-known member
En variant hade kanske annars varit aeropress + dubbelväggig stålmugg av rätt storlek. Då får du köra aeropressen två gånger för två muggar, men den är väldigt praktisk på andra sätt: väldigt renlig metod, inte mycket sull blir det. Kaffet kommer ut som en puck från en espressomaskin, du behöver i princip bara torka ur aeropressen efteråt.
 

GuruX

Well-known member
Det är väldans bra med en isolerad kanna om man är ute på sjön, allt varmt svalnar så snabbt när det blåser lite.
Å då har man inte tillgång till så mycket varmt vatten att förvärma en termos med :)

Bodum kolombia kannan känns lite stor för att ha å våran lilla båt, men det kanske kan bli till att ha den hemma.

Tack för tipsen så här långt.
// Johan

Bodums isolerade presskanna finns i flera storlekar. Kolla www.bodum.dk

Fast det där med isolerad presskanna vet jag inte om jag diggar. Det är ju väldigt klurigt att se när man kommer till slutet som innehåller rätt mkt kaffedamm.
 

jodah

Well-known member
Jag köpte en liten Eva Solo av nämda anledning.
Perfekt för roadtripen tänkte jag.

Fast den egentliga anledningen är ganska fåfäng.
Jag tycker den är skitsnygg.:blush:
 

henrik82

Well-known member
Ja det är bistrobaljans Rolls-Royce. Jag har en på jobbet och när jag har gjort en kanna ca 05:30 på morgonen och när jag sköljer ut den vid 12:00 så är den fortfarande ljummen trots att den har stort tom sen 06:00-06:30. Ja jag vet man ska inte låta den stå så länge men vad ska man göra jag hinner inte göra rent den tidigare :(.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp