Sidan 1 av 33 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 259

Videotråd - Såhär ser det ut när vi gör kaffe

Tänkte att jag skulle starta en grej jag kännt att jag alltid saknat här på forumet - en videotråd! Här kan vi visa i rörlig bild hur vi gör vårat kaffe, demonstrera nya idéer och tekniker, eller tipsa om redan existerande "näringsrika" klipp. Det kan bli så mycket lättare att förstå om man får se det folk skriver om i verkligheten iband

Börjar med en snutt jag spelade in går, hur jag gör när jag gör en cappuccino på min Silvia. Brukar i vanliga fall göra på dubbel espresso, men ville visa hur skottet såg ut, så jag körde ett glas under andra spouten.

[youtube]_0rGk2dAh0A[/youtube]

Edit: Märkte nu att ljudet försvunnit någonstans på vägen upp på nätet... Synd. Men man förstår väl ändå
    Slår på ångan direkt efter kaffet är klart, det syntes inte riktigt. Tampar inte jättehårt... Blev ett bra skott, men det syns tydligt att kaffet inte är så färskt.

Senior Member wesafts avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Mmums, vilken god mjölk du såg ut att fått till.
    Kul med videoklipp, kanske ska testa att spänna fast mobilen i pannan och köra en vända

åh jag hatar att vara i jönköping, inte ha en espressomaskin och inte kunna gå någonstans och köpa gott kaffe, och samtidigt se sånna här salivproduktionstriggande filmer

OK, då slänger jag in ett litet klipp (mitt första någonsin, faktiskt) när jag drar en dubbel på ConCalman. Helskotta, vad svårt det är att få till det när man inte har stativ och bara en kompakt digitalkamera. Fast det var himla kul att lattja i MovieMaker! Gott blev resultatet i alla fall. Kaffet alltså, inte videon...

[youtube]aN2aPnGX47M&hl=en[/youtube]

//Stefan (som numera även återfinnes på YouTube, men som inte när regissörsdrömmar)
    Grind in, Turn on, Steam out...

Härlig tråd

Bara ösa på med Videos

Kul med video nummer två redan samma dag! Ska bli härligt när videobiblioteket växer här

Det här är ju lysande ! Video är enligt mig bästa och lättaste sättet att lära sig.

Ytterligare en liten how-to-video... Det är ganska skoj detta! Att göra film. Och även om jag försöker med mjölken, så vete gudarna om jag - på egen hand - kan filma detta... Filmens texter blev lite små, men de ser bättre ut om man tittar på klippet på youtube.com...

[youtube]ZdcP4vueNtc[/youtube]

//Stefan (som tycker att det är jätteroligt att göra film om kaffe, men som nu ska ge sig tillfälligtvis)
    Grind in, Turn on, Steam out...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •