Videotråd - Såhär ser det ut när vi gör kaffe

ask2

Well-known member
Ny kvarn

Är så himla nöjd med min nya Mazzer Major. Dessutom har ju inget postat nån video än i år så...

Brasilia Portofino
Mazzer Major Electronic
Pasalaqua Cremador

 

ask2

Well-known member
Flushar utan pumptryck så det brukar bli rätt så bra. Kanske hade flushat lite kortare om jag inte filmat iof.
 

snabbkaffe

Well-known member
Har i princip knappt använt filmfunktionen i kameran tidigare, men tog tillfället i akt en långtråkig kväll när jag ändå var sugen på kaffe ;o)
ps. nej filmen är inte i "realtid", och jag vet att "arten" blev kass (men jag orkade inte göra om det) :D

 

Stefan Böna

Mr Microtext
Det var bra länge sedan jag gjorde något för dutuben, men nu ikväll var det dags igen! Tyvärr blev mjölken lite för tjock, men det blir nog fler gånger... Skoj att filma... Bara enkelt redigerad i MovieMaker, så inget avancerat... :blush:


//Stefan (som skaffat ny kamera och till den ett stativ; full HD nu då)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Det är ju roligt det här! Här kommer en till; denna gång är det latte som ordnas! :coffee:


//Stefan (som inte riktigt minns att det var så skojigt att filma och klippa)
 

Victor S

Well-known member
Inte visste jag att det fanns en så här fin tråd på forumet. Nåväl, ger väl mitt bidrag här då. Nu har jag dock gått över till den överlägsna hario v60 och en riktig kanna. Men videon är nog underhållande ändå hoppas jag.
 

jonasteacher

Active member
Kul tråd, så här ser det ut när jag gör capuccino till fru och dotter :)

https://youtu.be/hxsniIZA4cg
e5379bb46c34b76fede1760334f250f3.jpg


Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 
Topp